سبک زندگی

«سریع‌ترین» زبان جهان کدام است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

هنگام یادگیری یک زبان جدید، طبیعی است که احساس کنید افراد بومی آنقدر سریع جملات را بیان می کنند که مغز شما نمی تواند آنها را پردازش کند. شاید حتی احساس می کنید که به این سرعت به زبان مادری خود صحبت نمی کنید؟ اما مطمئن باشید که مشکل مهارت زبان ضعیف شما نیست. سرعت مکالمه برخی از زبان ها واقعا سریعتر از زبان های دیگر است.

به گزارش فرادید، سرعت گفتار برای افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد سبک صحبت کردن آهسته دارند، در حالی که برخی دیگر با انبوهی از کلمات صحبت می کنند، اما اکثر افراد بسته به موقعیت یا خلق و خوی خود، سرعت گفتار خود را تغییر می دهند.

یکی از پذیرفته‌ترین روش‌های اندازه‌گیری سرعت زبان، تعداد هجاها در ثانیه است. مطالعات زبانشناسی متعددی به این معیار پرداخته اند و بسیاری از آنها به یک نتیجه مشترک رسیده اند: ژاپنی سریع ترین زبان جهان است.

یک مطالعه در سال 2011 توسط محققان دانشگاه لیون به بررسی هفت زبان مختلف پرداخت و آنها را بر اساس تعداد هجاها در ثانیه رتبه بندی کرد: ژاپنی با 7.84 هجا در ثانیه در رتبه اول قرار گرفت و پس از آن اسپانیایی (7.82 هجا در ثانیه). ثانیه)، فرانسوی (7.18)، ایتالیایی (6.99)، انگلیسی (6.19)، آلمانی (5.97) و ماندارین (5.18).

جالب اینجاست که سرعت درک شده از یک زبان می تواند به مقدار اطلاعاتی که زبان می تواند رمزگذاری کند مرتبط باشد.

مطالعه دیگری از دانشگاه لیون در سال 2019 به بررسی 17 زبان مختلف در اروپا و آسیا از نظر اطلاعات هجا پرداخت. اگرچه ژاپنی به سرعت صحبت می شود، اما اطلاعات زیادی در هر هجا ندارد.

دن ددیو، یکی از نویسندگان مطالعه سال 2019، گفت: «ما شواهد قوی پیدا کردیم که برخی از زبان‌ها سریع‌تر از زبان‌های دیگر صحبت می‌شوند (به‌عنوان مثال، ژاپنی‌ها و اسپانیایی‌ها در هر ثانیه 50 درصد هجاهای بیشتری نسبت به ویتنامی و تایلندی تولید می‌کنند). همچنین برخی از زبان ها به دلیل واج شناسی و دستور زبان، اطلاعات بیشتری در هر هجا دارند (به عنوان مثال، زبان انگلیسی حدود 11 برابر بیشتر از ژاپنی در هر هجا اطلاعات دارد).

دکتر فرانسوا پلگرینو می‌گوید: «مهم‌تر از همه، یک مبادله بین این دو وجود دارد: به طوری که زبان‌های (ضعف اطلاعات) سریع‌تر از زبان‌های (غنی از اطلاعات) صحبت می‌شوند، با سرعتی در حدود 39 بیت در ثانیه. نویسنده اصلی این مطالعه. “ثانیه ها در همه زبان ها در نمونه ما خنثی می شوند.”

با این حال، همه این یافته ها را نباید بدیهی تلقی کرد. بسیاری بر این باورند که ادعای ما مبنی بر وجود تفاوت های قابل توجه سرعت بین زبان ها و گویش های مختلف توسط داده های قابل اعتماد پشتیبانی نمی شود.

یک مطالعه قدیمی در دهه 1960 میزان صحبت کردن شش ژاپنی و شش آمریکایی انگلیسی زبان را مقایسه کرد و به این نتیجه رسید که تفاوت قابل توجهی در میزان صحبت کردن دو گروه وجود ندارد.

شایان ذکر است که بسیاری از این مطالعات زبان‌شناختی تنها بر روی زبان‌های اروپایی و آسیای شرقی تمرکز دارند و هزاران زبان مختلف دیگر در جهان را نادیده می‌گیرند. تقریباً نیمی از جمعیت جهان به یکی از ده زبان شناخته شده به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند، اما بسیاری از زبان های عجیب و غریب و شگفت انگیز وجود دارند که اگر کشف و کاوش شوند، احتمالاً تمام فرضیات فعلی ما را به چالش می کشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا