فناوری و تکنولوژی

سقوط هواپیمای عکاس «آپولو ۸»

خرید فالوور از سایت اینبو

ویلیام آندرس، فضانورد سابق آپولو 8 که بیش از 55 سال پیش عکس نمادین “سپیده دم در زمین” را گرفت، روز جمعه بر اثر سقوط هواپیمای او به تنهایی در آب های ایالت واشنگتن کشته شد.

لحظه به تصویر کشیدن تنهایی و شکنندگی سیاره در فضا

به گزارش سرگرمی روز، خود ویلیام آندرس قبلا گفته بود که عکسی که از طلوع خورشید گرفته شاید مهم ترین کمک او در این ماموریت فضایی بوده است، هرچند او به همه اطمینان داد که دو فضاپیمای اصلی آپولو 8، ماژول فرماندهی و ماژول سرویس نیز سالم هستند. آنها بی عیب و نقص کار می کنند.

عکسی که او گرفت، اولین تصویر رنگی زمین از فضا، به دلیل تغییر دیدگاه مردم نسبت به سیاره زمین، یکی از مهم ترین عکس های تاریخ معاصر محسوب می شود. این عکس با نشان دادن انزوا و شکنندگی زمین در فضا، جرقه شکل گیری جنبش های جهانی زیست محیطی را برانگیخت.

آندرس این عکس را در حین چرخش چهارم خدمه به دور ماه گرفت در حالی که با عجله سعی داشت حالت دوربین خود را از سیاه و سفید به رنگی تغییر دهد.

در آن لحظه آندرس با هیجان گفت: “اوه خدای من، به این منظره نگاه کن!” زمین بلند می شود. وای، این زیباست!»

ماموریت آپولو 8 در دسامبر 1968 اولین باری بود که انسان از مدار پایین زمین عبور کرد تا به ماه برسد و سالم بازگردد. این جسورانه ترین و شاید خطرناک ترین ماموریت ناسا بود که هفت ماه بعد راه را برای فرود آپولو در ماه هموار کرد.

سقوط هواپیما چگونه اتفاق افتاد؟

کلانتر شهرستان سن خوان اعلام کرد که حدود ساعت 11:40 صبح به وقت محلی گزارشی دریافت کرده است مبنی بر اینکه یک هواپیمای قدیمی در آب های شمال جزیره جونز سقوط کرده و غرق شده است. گرگ اندرس همچنین تایید کرد که جسد پدرش بعد از ظهر جمعه پیدا شده است.

در طول این پرواز، ویلیام آندرس تنها خلبان مدل A45 Beechcraft بود. علل سقوط هواپیما در دست بررسی است.

پیش از این، فضانورد گفته بود آرزو می‌کرد که می‌توانست عکس‌های بیشتری بگیرد.

آندرس همچنین به عنوان خدمه پشتیبان در آپولو 11 و جمینی 11 در سال 1966 خدمت کرد، اما ماموریت آپولو 8 تنها زمانی بود که او به فضا فرستاده شد.

آندرس در 17 اکتبر 1933 در هنگ کنگ به دنیا آمد. در آن زمان، پدرش یک ستوان در نیروی دریایی ایالات متحده در یک قایق توپدار در رودخانه یانگ تسه چین بود.

آندرس و همسرش والری در سال 1996 موزه پرواز هریتیج را در ایالت واشنگتن تأسیس کردند. این زوج در سال 1993 به جزیره اورکاس در مجمع الجزایر سن خوان نقل مکان کردند. آنها صاحب شش فرزند و 13 نوه شدند.

او در سال 1955 از آکادمی نیروی دریایی فارغ التحصیل شد و به عنوان خلبان جنگنده در نیروی هوایی خدمت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا