سبک زندگی

سلامت قلب با پوست پرتقال

خرید فالوور از سایت اینبو

در چند سال گذشته، تحقیقات زیادی بر روی تعاملات بین میکروبیوم روده بدن و سلامت کلی متمرکز شده است.

به گزارش مهر، مطالعات گذشته همچنین مصرف برخی مواد غذایی مانند زغال اخته، حبوبات، دانه چیا و سبزیجات برگدار را با بهبود سلامت قلب و عروق مرتبط دانسته است.

اکنون، یک مطالعه جدید نشان می دهد که عصاره پوست پرتقال ممکن است به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

برای این مطالعه، محققان بر روی یک ترکیب آلی به نام اکسید تری متیل آمین (TMAO) تمرکز کردند. TMAO زمانی تولید می شود که باکتری های موجود در میکروبیوم روده از مواد مغذی و مواد غذایی خاصی مانند گوشت قرمز و محصولات لبنی تغذیه کنند.

یو وانگ، محقق ارشد و دانشیار دانشگاه فلوریدا می گوید: «ما از تحقیقات قبلی می دانیم که برخی از باکتری های روده در طول هضم از مواد مغذی خاصی تغذیه می کنند و مواد شیمیایی مانند TMAO تولید می کنند که می تواند بیماری قلبی عروقی را در انسان پیش بینی کند. “آینده کمک خواهد کرد.”

مطالعات قبلی TMAO را با افزایش خطر بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین، فشار خون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی و همچنین بیماری مزمن کلیوی و سرطان روده بزرگ مرتبط دانسته اند.

برای کمک به کاهش میزان TMAO انباشته شده در میکروبیوم روده، وانگ و تیمش به پوست پرتقال روی آوردند.

وانگ می گوید: «ما مواد شیمیایی خاصی را در عصاره پوست پرتقال یافتیم که می تواند تولید مواد شیمیایی را که می تواند به سیستم قلبی عروقی آسیب برساند، مهار کند.

دانشمندان دو نوع عصاره پوست پرتقال را تولید و آزمایش کردند. یکی با کسر قطبی و دیگری با کسر غیر قطبی.

در طی این مطالعه، محققان دریافتند که عصاره پوست پرتقال غیرقطبی قادر به توقف تولید TMAO در 10 موش نر است.

دانشمندان همچنین ترکیبی به نام feruloylputrescine را در بخش قطبی عصاره پوست پرتقال شناسایی کردند که به طور قابل توجهی آنزیم مسئول تولید تری متیل آمین (TMA) را که در تولید TMAO نقش دارد، مهار کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا