اخبار روز

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد

خرید فالوور از سایت اینبو

سام بنکمن فرید که به “سلطان ارزهای دیجیتال” جهان معروف بود، به جرم کلاهبرداری یک میلیارد دلاری به 25 سال زندان محکوم شد.

به گزارش تجارت نیوز، سام بنکمن فرید، کارآفرین ارزهای دیجیتال به دلیل کلاهبرداری گسترده در صرافی FTX به ۲۵ سال زندان محکوم شده است.

سام بنکمن فرید پس از اتمام تحصیلات فیزیک خود در MIT، به مدت سه سال به عنوان تاجر در شرکت تجاری جین استریت کپیتال کار کرد و سپس آلامدا ریسرچ را در سال 2017 تأسیس کرد.

در سال 2021، سام بنکمن فرید، دفتر مرکزی FTX را از هنگ کنگ به باهاما منتقل کرد و دلیل این حرکت، چارچوب های قانونی بهتری بود که باهاما در زمینه ارزهای دیجیتال داشت.

اما اوج شکوه صرافی FTX احتمالاً در پاییز 2021 خواهد بود، زمانی که صرافی حقوق نامگذاری ورزشگاه NBA میامی را تا سال 2040 به دست آورد. استادیوم FTX در قلب یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان از نظر قرار دارد. از ارزهای دیجیتال

اما آغاز ماجرای فروپاشی امپراتوری بنکمن فرید با افشاگری CoinDesk، یک رسانه فعال در فضای ارزهای دیجیتال رقم خورد. خبرنگاران CoinDesk گزارش هایی را به رسانه های دیگر منتشر کردند که نشان می داد FTX در وضعیت مالی پرخطری قرار دارد و از سرمایه مشتریان خود سوء استفاده کرده است.

پس از مشخص شدن وضعیت فاجعه بار صرافی FTX و کلاهبرداری مدیران این مجموعه، مشتریان این پلتفرم از ترس از بین رفتن وجوه خود اقدام به برداشت میلیاردی از حساب خود کردند و در نهایت کار به جایی رسید. جایی که صرافی FTX باید در 11 نوامبر 2022 (20 آبان 1401) بسته می شد، اعلام ورشکستگی کرد. با ورشکستگی FTX، بیش از یک میلیون کاربر این صرافی سرمایه خود را از دست دادند و در آن زمان نتوانستند دارایی های خود را برداشت کنند.

دامیان ویلیامز، وکیل ایالات متحده، می گوید بانکمن فرید یکی از بزرگترین کلاهبرداری های تاریخ آمریکا را در این پرونده مرتکب شده است. اتهام اصلی سام بنکمن-فرید، که البته اکنون یک جنایت محسوب می شود، سوء استفاده از وجوه مشتریان FTX برای انجام سرمایه گذاری های مخاطره آمیز در موسسه تحقیقاتی آلامدا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا