اخبار روز

سیگار گران می‌شود؟

خرید فالوور از سایت اینبو

با آغاز سال جدید و اعلام افزایش مالیات بر سیگار، اخبار و شایعات درباره افزایش قیمت برخی برندهای سیگار بیش از پیش مشخص شد.

به گزارش سرگرمی روز، نمایندگان مجلس در سال گذشته و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه با افزایش مالیات بر محصولات دخانی اعم از سیگار و دخانیات موافقت کردند و مقرر شد از ابتدای سال 1403 مالیات بر فرآورده های دخانی اعم از سیگار و دخانیات افزایش یابد. سیگار برای هر نخ سیگار تولید داخل 15 درصد، 25 درصد سیگار خارجی تولید داخل و 50 درصد سیگارهای وارداتی با هر برچسب بین المللی افزایش می یابد.

به گفته رئیس انجمن فرآورده های دخانی، با وضع مالیات های جدید، سیگار 20 درصد گران می شود. بر اساس گزارش های محلی، ظاهراً افزایش قیمت آغاز شده و قیمت برندهای مختلف سیگار در روزهای اخیر نسبت به سال 1402 افزایش یافته است.

افزایش مالیات بر سیگار و بر همین اساس قیمت این محصول دخانی در سال های اخیر موافقان و مخالفانی داشته است و مخالفان این افزایش معتقدند سیگار بخشی از معیشت مردم است و افزایش قیمت آن هزینه های مضاعفی را به مردم تحمیل می کند. مصرف کنندگان از سوی دیگر، حامیان افزایش قیمت محصولات دخانی معتقدند اگر جلوی رشد مصرف دخانیات گرفته نشود، مردم باید چندین برابر این مبلغ برای درمان هزینه کنند.

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان فرآورده های دخانی، در حال حاضر بیش از 12 میلیون مصرف کننده دخانیات در کشور وجود دارد و این جمعیت تصوری از قیمت های جدید سیگار در ابتدای سال جدید دارند. زیرا احتمالا برندهای مختلف سیگار با توجه به افزایش قیمت مالیات در روزهای آینده نرخ جدیدی را تجربه خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا