سبک زندگی

شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

تحقیقات جدید نشان می دهد که پوشیدن شلوار جین فست مد می تواند به اندازه رانندگی با ماشین برای محیط زیست مضر باشد.

قیمت زیست محیطی شلوار جین

به گزارش سرگرمی روز، محققان دانشگاه صنعتی گوانگدونگ چین تصمیم گرفتند تاثیرات زیست محیطی شلوار جین کلاسیک را از مزارع پنبه تا محل دفن زباله بررسی کنند. چیزی که آنها پیدا کردند بسیار تکان دهنده است.

طول عمر شلوار جین کوتاه است، اما اثرات زیست محیطی آن زیاد است

شلوار جین فست مد به طور قابل توجهی با شلوار جین سنتی در دفع سریع آنها متفاوت است. کیفیت پایین آنها و تاکید بر روندهای زودگذر به این معنی است که آنها فقط چند بار قبل از تبدیل شدن به زباله پوشیده می شوند. هر بار که یک محصول فست مد تولید و حمل می شود، مقدار قابل توجهی (2.5 کیلوگرم) دی اکسید کربن تولید می کند. این ردپای کربن 11 برابر شلوار جین است که به مرور زمان فرسوده می شود.

هزینه پنهان ارزانی

شرکت های فست مد برای پایین نگه داشتن قیمت ها به چندین روش کلیدی ناپایدار متکی هستند:

مواد با کیفیت پایین، لباس ها از پارچه های مصنوعی مشتق شده از سوخت های فسیلی ساخته می شوند که در طول تولید باعث آلودگی می شوند. پارچه‌ها به سرعت فرسوده می‌شوند و در نتیجه چرخه تعویض سریع‌تر انجام می‌شود.

استثمار کارگران به منظور کاهش هزینه‌های خود، بسیاری از شرکت‌ها از کارگران در کارخانه‌های خارج از کشور خود استثمار می‌کنند، جایی که نیروی کار ارزان و مقررات ضعیف هستند. برای همگام شدن با این روند، شرکت‌ها اغلب لباس‌ها را به‌جای دریا از طریق هوا ارسال می‌کنند که باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار بیشتری می‌شود.

تفاوت شلوار جین فست مد با شلوار جین سنتی

کیفیت بالاتر به معنای سایش طولانی تر است. شلوار جین کلاسیک برای ماندگاری ساخته شده است. آنها از مواد بادوام تری ساخته شده اند که می توانند سایش مکرر، شستشو و زمان را تحمل کنند.

پتانسیل تولید اخلاقی و پایدار؛ در حالی که در تولید پوشاک مشکلاتی وجود دارد، شرکت‌هایی با قیمت‌های بالاتر اغلب فرصت‌های بیشتری برای اطمینان از تولید اخلاقی و کشف انتخاب‌های مواد پایدار مانند پنبه ارگانیک دارند.

دکتر یا ژو، نویسنده اصلی این گزارش، گفت که شلوار جین تاثیر قابل توجهی بر محیط زیست دارد. این چیزی نیست که اکثر ما وقتی به جدیدترین سبک ها فکر می کنیم تصور می کنیم.

شلوار جین، ترندها و زباله های محیطی

مشکل فست مد، خود شلوار جین نیست. به این ترتیب ما آنها را می خریم و دفع می کنیم. حقیقت سخت اینجاست.

توهم نیاز

مد سریع فقط فروش لباس نیست، بلکه ایجاد حس مصنوعی نیاز به چیزهای بیشتر است. با روندهای همیشه در حال تغییر، چرخه های تولید سریع، و تبلیغات رسانه های اجتماعی، برندها به طور فعال این احساس را ایجاد می کنند که شما همیشه در حال خرید آخرین اقلام هستید.

دکتر ژو می افزاید: «تغییر روند مد باعث می شود مردم به طور مکرر لباس بخرند و برای مدت کوتاهی آن را بپوشند تا آخرین روندها را دنبال کنند. چنین مصرف بی رویه ای منجر به افزایش چشمگیر مصرف منابع و انرژی در تولید پوشاک شده است.

مد سریع با پایین نگه داشتن قیمت ها به طرز فریبنده ای خرید را بی اهمیت می کند. ممکن است سه تی شرت بخرید اما تاثیری مشابه یک کالای با کیفیت بالاتر نداشته باشید. این اختلاف بین هزینه و ارزش واقعی (زیست محیطی، اجتماعی) ما را به مصرف بیش از حد بدون فکر کردن سوق می دهد.

لباس‌های مد سریع به دلیل ساختار ضعیف و طراحی متمرکز بر روند، این نگرش را ترویج می‌کنند که لباس‌ها ذاتاً یکبار مصرف هستند و قرار نیست آنها جزء اصلی کمد لباس شما باشند، بلکه در عوض تبدیل به اقلام قابل تعویض می‌شوند.

سطل زباله جهانی

مشکل به کنار گذاشتن فست مد ختم نمی شود. بسیاری از این لباس ها قابل بازیافت نیستند و به دلیل مواد مصنوعی که دارند به طور طبیعی خراب نمی شوند. در عوض، آن‌ها برای کشورهایی با کوه‌هایی از لباس‌های دست دوم که نمی‌توانند مدیریت کنند، به مشکل تبدیل می‌شوند و خطرات بهداشتی و زیست‌محیطی را ایجاد می‌کنند که مدت‌ها پس از از مد افتادن لباس‌ها ادامه می‌یابد.

تولید شلوار جین برای محیط زیست

این تحقیق نه تنها مشکل را آشکار کرد، بلکه راه‌های قدرتمندی برای تغییر روش خرید مردم نیز ارائه کرد. افزایش عمر یک لباس منحصر به فرد بودن و خلاقیت، مقرون به صرفه بودن و مقرون به صرفه بودن است.

هر بار که به مد سریع نه می گویید و رویکردی پایدارتر اتخاذ می کنید، پیامی ارسال می کنید. بیایید این روندهای آلوده کننده را تغییر دهیم و مد را به چیزی تبدیل کنیم که بتوانیم نسبت به سیاره و کمد لباس خود احساس خوبی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا