فناوری و تکنولوژی

شهری برای آیندگان

خرید فالوور از سایت اینبو

تصمیمات و سرمایه گذاری های زیرساختی امروز، مسیر فعلی و همچنین محدودیت های دهه های آینده را تعیین می کند. در این مقطع حساس، شهرها باید به طور کلی سرمایه گذاری کنند تا نیازهای امروزی را برآورده کنند و در عین حال سیستم های آینده را قادر می سازند تا استانداردهای پایداری و مقرون به صرفه را برآورده کنند.

به گزارش سرگرمی روز، هزینه های سرمایه ای بی سابقه برای نوسازی زیرساخت های شهری در سراسر جهان برنامه ریزی شده است که انتظار می رود تا سال 2027 به بیش از 130 تریلیون دلار سرمایه گذاری برسد. تمرکز بیشتر بر کربن زدایی است، اما جنبه حیاتی دسترسی و جمعیتی که به آن نیاز دارند اغلب نادیده گرفته می شود. . به او.

ایجاد شهرها برای همه شهروندان

ما باید طرز تفکر و برنامه ریزی شهرهایمان را تغییر دهیم یا بعداً برای بهبود دسترسی هزینه بیشتری بپردازیم. برای جلوگیری از اشتباهات گذشته، شهرها باید سرمایه گذاری هایی انجام دهند که هم استانداردهای پایداری و هم استانداردهای مقرون به صرفه را برآورده کنند. به این ترتیب شهرها به نیازهای شهروندان امروز پاسخ خواهند داد و عمداً برای جمعیت فردا طراحی خواهند کرد.

به عنوان بزرگترین اقلیت جهان، افراد دارای معلولیت جمعیت قابل توجهی را تشکیل می دهند که 16 درصد از جمعیت جهان یا 1.3 میلیارد نفر را تشکیل می دهند.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که جمعیت سالخورده در دهه‌های آینده به طور قابل‌توجهی رشد کند، از یک میلیارد پیش‌بینی شده تا سال 2030 به 1.6 میلیارد پیش‌بینی شده تا سال 2050، یعنی 17 درصد از جمعیت پیش‌بینی‌شده جهان.

جمعیت ناتوان و سالخورده با نرخ بالاتری از چالش های حرکتی مانند راه رفتن، تعادل، بینایی، ادراک شناختی و کاهش قدرت بدنی مواجه هستند. طراحی کلان شهرها، به ویژه شهرهای قدیمی و سیستم حمل و نقل آنها، اغلب نیازهای این گروه ها را نادیده می گیرد.

شهر آینده چگونه خواهد بود؟

سرمایه گذاری در راه حل های نوآورانه موجود

اگرچه تنها یک سوم ایستگاه‌های متروی لندن به دلیل هزینه‌های مقاوم‌سازی زیرساخت‌های قدیمی‌تر با ویلچر قابل دسترسی هستند، شهرها می‌توانند این کار را تا حدی با سرمایه‌گذاری در فناوری و رویکردهای طراحی بهتر انجام دهند که موانع تحرک را از بین می‌برد و توانایی افراد را برای حرکت بهبود می‌بخشد.

با توجه به بودجه بی‌سابقه زیرساخت‌ها و تاکید جهانی فزاینده بر فناوری کمکی، اکنون زمان آن رسیده است که شهرها فناوری‌های پیشرفته ناوبری متمرکز را مستقیماً در محیط ساخته شده ادغام کنند.

شهرداری‌ها و شرکت‌های خصوصی می‌توانند با اطمینان از اینکه دسترسی برای معیارهای سرمایه‌گذاری آنها محور است، سرعت نوآوری را تسریع بخشند.

زیرساخت های بدون مانع نیاز به استانداردهای عملیاتی بالایی دارد

زیرساخت های مقرون به صرفه اگر نگهداری یا یکپارچه نشود، به سرعت غیرقابل استفاده می شود. شهرها، مانند مردمی که به آنها خدمت می کنند، دائما در حال تغییر هستند. بهره برداری و نگهداری از زیرساخت های شهری اغلب توسط ترکیبی از سازمان های دولتی جدا از سازمان هایی که سرمایه گذاری، طراحی یا ساخت می کنند انجام می شود.

زیرساخت بدون مانع و قابل استفاده نه تنها به طراحی دقیق نیاز دارد، بلکه به استانداردهای عملیاتی بالایی نیز نیاز دارد. تمرکز بر نگهداری و بهره برداری بسیار مهم است، زیرا اختلالات می تواند تأثیر جدی بر افراد دارای معلولیت و ساکنان مسن داشته باشد.

مفهوم “شهرهای هوشمند” که اغلب به عنوان مظهر نوآوری شهری ارائه می شود، اغلب افراد معلول و افراد مسن را نادیده می گیرد و آنها را از فرآیندهای طراحی، برنامه ریزی، تدارکات و اجرا کنار می گذارد.

طراحی و ساخت شهرهای مقرون به صرفه نه تنها چیز خوبی است که همه مردم از آن سود می برند، بلکه بدون آنها با یک بحران جهانی بر اساس آمارهای جمعیتی شناخته شده مواجه هستیم.

برنامه‌ریزی در حال حاضر، با مشارکت گروه‌های مختلف و آگاه، تریلیون‌ها دلار پس‌انداز و دگرگونی شهری مقرون‌به‌صرفه مورد نیاز برای اتصال و شکوفایی شهرهای ما و شهروندانشان ایجاد می‌کند.

منابع

apwa.org

weforum.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا