فناوری و تکنولوژی

شکایت از ناسا برای سقوط زباله فضایی روی یک خانه

خرید فالوور از سایت اینبو

در ماه مارس سال جاری، زباله های فضایی به سقف خانه ای در فلوریدا برخورد کردند و در آن منفجر شدند. اکنون این خانواده آمریکایی از ناسا شکایت کرده و بیش از 80000 دلار غرامت می خواهند.

به گزارش دیجیاتو، در 8 مارس شیئی به وزن حدود 700 گرم به سقف خانه ای در فلوریدا برخورد کرد و آن را سوراخ کرد.

ناسا بعداً تأیید کرد که این شی بخشی از یک پالت باری از باتری‌های مستعمل است که به عنوان زباله از ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2021 دور ریخته شد.

خانواده آمریکایی از ناسا شکایت کردند: به دلیل زباله های فضایی که به سقف خانه برخورد کرده اند، به دنبال غرامت هستند

شکایت 80000 دلاری علیه ناسا به خاطر زباله‌های فضایی که بر بام خانه‌ای در فلوریدا فرود آمدند.

همانطور که گفته شد این خانواده آمریکایی بیش از 80 هزار دلار از ناسا درخواست کردند. دلیل این درخواست این است که تکه کوچکی از زباله های فضایی ایستگاه فضایی بین المللی به سقف خانه آنها در فلوریدا برخورد کرده است.

شرکت حقوقی Cranfill Sumner که این پرونده را دنبال می‌کند، می‌گوید با افزایش ترافیک فضایی مشکل زباله‌های فضایی جدی‌تر شده است و پاسخ ناسا می‌تواند الگویی برای نحوه رسیدگی به دعاوی آینده باشد.

برخی از این زباله‌های فضایی پس از ورود مجدد، به جای سوختن کامل قبل از سقوط به زمین، در جو باقی می‌مانند. پسر خانواده در زمان تصادف در خانه بود. به گفته این شرکت حقوقی، ناسا شش ماه فرصت دارد تا به این موضوع رسیدگی کند. این موسسه حقوقی گفت: موکلان من به دنبال جبران خسارات وارده از جمله استرس و تاثیر این رویداد بر زندگی آنها هستند.

این دفتر همچنین می گوید: «آنها خوشحالند که در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است. اما چنین وضعیتی می تواند اتفاق بیفتد و می تواند فاجعه بار باشد. حتی این تصادف می تواند باعث آسیب جدی یا مرگ شود.”

ناسا هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا