فناوری و تکنولوژی

شکایت وزارت دادگستری آمریکا از ادوبی

خرید فالوور از سایت اینبو

شکایات مختلف در دنیای فناوری آنقدر زیاد شده است که دیگر از آنها شگفت زده نمی شویم. در آخرین شکایت، Adobe هدف قرار گرفته است. وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا می کند که Adobe به طور تقلبی هزینه فسخ زودهنگام را تعیین کرده است تا کاربران نتوانند به راحتی اشتراک های گران قیمت Creative Cloud خود را لغو کنند.

به گزارش دیجیاتو، وزارت دادگستری از ادوبی به دلیل پنهان کردن هزینه های بالا و ایجاد مشکل در لغو اشتراک شکایت کرد. در این شکایت، وزارت دادگستری ادعا کرد که Adobe با افشا نکردن واضح شرایط طرح در طرح اشتراک پیش‌فرض خود، سودآورترین طرح اشتراک شرکت، به مصرف‌کنندگان آسیب رسانده است.

اشتراک Adobe Creative Premium به معنای یک طرح سالانه با پرداخت ماهانه است که هنگام خرید اشتراک از Adobe از قبل فعال می شود.

وزارت دادگستری ایالات متحده از Adobe به دلیل دشوارتر کردن روند لغو اشتراک شکایت کرده است

شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده علیه Adobe

وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید شرایط و ضوابط Adobe تنها زمانی مشخص می‌شود که مشتری سعی در لغو آن داشته باشد و این شرکت از هزینه لغو زودهنگام (ETF) به عنوان ابزاری برای محافظت از مشتریان در برابر انصراف استفاده می‌کند. علاوه بر این، Adobe اطلاعات لغو اشتراک را در متن کوچک یا در پیوندهای مختلف قرار داده است تا روند لغو اشتراک را برای مشتری پیچیده کند.

وزارت دادگستری همچنین گفت که مشتریان هنگام تلاش برای لغو اشتراک از طریق تلفن یا چت زنده با موانع مشابهی روبرو هستند. در این شکایت آمده است که تماس ها یا چت های مشترکین به طور مداوم قطع می شود و مشتریان باید تماس بگیرند و دلیل تماس مجدد را توضیح دهند. این دادخواست ادعا می کند که این اقدامات قوانین فدرال را که برای حمایت از مصرف کنندگان طراحی شده اند، نقض می کند.

Adobe در گذشته نیز با فشار اتحادیه اروپا و بریتانیا مواجه بوده است. در سال 2022، این شرکت تلاش کرد تا پلتفرم طراحی محصول Figma را به قیمت 20 میلیارد دلار خریداری کند، اما سال گذشته پس از تحقیقات ضدتراست و فشار تنظیم‌کنندگان، این معامله را لغو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا