فناوری و تکنولوژی

شکست زوال عقل با بزرگ شدن مغز

خرید فالوور از سایت اینبو

مساحت مغز انسان مدرن از دهه 1930 حدود 15 درصد افزایش یافته است و اندازه مغز به این معنی است که ممکن است بتوان از مشکلات مربوط به مغز جلوگیری کرد.

به گزارش سرگرمی روز، دانشمندان گفتند که نبرد برای شکست زوال عقل در افق است. زیرا مغز انسان از دهه 1930 بزرگتر شده است.

آنها دریافتند که سطح مغز انسان مدرن حدود 15 درصد بزرگتر از دهه 1930 است و حجم آن 6.6 درصد افزایش یافته است.

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس در ایالات متحده، 75 سال تغییرات مغزی بین نسلی را تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که مغزهای بزرگتر می توانند از مغز در برابر اثرات زوال عقل و سایر شرایط مرتبط محافظت کنند.

دکتر چارلز دی. کارلی، مدیر مرکز تحقیقات بیماری آلزایمر در دیویس، گفت: “ساختارهای مغزی بزرگتر مانند آنچه در مطالعه ما دیده می شود ممکن است منعکس کننده بهبود رشد مغز و بهبود سلامت مغز باشد.” ساختار مغز بزرگتر نشان دهنده ذخیره مغزی بیشتر است و ممکن است با اثرات بیماری های مغزی مرتبط با سن مانند آلزایمر و زوال عقل مرتبط باشد.

این مطالعه از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی مغز (MRI) شرکت‌کنندگان در مطالعه قلب فرامینگهام (FHS) در سال 1999 و 2019 که در سال 1948 در ماساچوست آغاز شد، برای تجزیه و تحلیل الگوهای بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌ها استفاده کرد.

گروه اصلی شامل 5209 مرد و زن 30 تا 62 ساله بود که این مطالعه ادامه یافته و اکنون شامل شرکت کنندگان نسل دوم و سوم می شود. این شرکت کنندگان از دهه 1930 تا 1970 متولد شدند.

دکارلی افزود: “به نظر می رسد دهه ای که در آن فرد متولد می شود بر اندازه مغز و سلامت طولانی مدت تأثیر می گذارد.”

ژنتیک نقش مهمی در تعیین اندازه مغز بازی می‌کند، اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که تأثیرات خارجی – مانند عوامل بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی – نیز ممکن است نقش داشته باشند.

این مطالعه مغزی شامل 3226 شرکت کننده بود که 53 درصد آنها زن بودند و میانگین سنی در زمان MRI حدود 57 سال بود. محققان متوجه افزایش تدریجی اما مداوم در چندین ساختار مغز شدند.

میانگین حجم مغز شرکت‌کنندگان متولد دهه 1930، 1234 میلی‌لیتر بود، در مقایسه با متولدین دهه 1970، که حجمی معادل 1321 میلی‌لیتر یا حدود 6.6 درصد حجم بیشتری را ثبت کردند. اما ناحیه قشر مغز، معیاری برای اندازه گیری سطح مغز، در طول زمان بیشتر افزایش یافته است.

کسانی که در دهه 1970 متولد شدند، مساحت متوسط ​​​​2104 سانتی متر مربع در مقایسه با 2056 سانتی متر مربع برای شرکت کنندگان متولد دهه 1930 داشتند که تقریباً 15 درصد افزایش در مساحت داشت.

محققان دریافتند که ساختارهای مغزی مانند ماده سفید نیز در مقایسه بین دو گروه افزایش یافته است. مطالعه قبلی نشان داد که از دهه 1970 هر دهه در موارد زوال عقل 20 درصد کاهش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا