سبک زندگی

شیر را گرم بخوریم یا سرد؛ کدام مفیدتر است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

در حالی که بیشتر مردم ترجیح می دهند شیر را گرم بنوشند، برخی ممکن است آن را سرد دوست داشته باشند. به گفته متخصصان تغذیه، شیر سرد یا گرم هر دو برای سلامتی مفید هستند. هر دو نوع شیر مزایای خود را دارند. نوشیدن شیر سرد یا گرم کاملاً به فصل و آب و هوا بستگی دارد.

به گزارش سلامت نیوز، برخی افراد اصلا دوست ندارند شیر بخورند، اما حفظ سلامت بدن بسیار مهم است. فرد باید حداقل 1 لیوان شیر در روز بنوشد. مصرف آن باعث تقویت استخوان ها و ماهیچه ها می شود.

کدام شیر سرد بهتر است یا گرم؟

نوشیدن شیر سرد در طول روز یا در تابستان مفیدتر است. در اثر مصرف آن حرارت بدن کاهش می یابد و بدن از داخل خنک می شود در حالی که در زمستان اگر می خواهید شب شیر بخورید بهتر است شیر ​​گرم بنوشید. شیر داغ بدن را گرم نگه می دارد و از سرما محافظت می کند.

فواید شیر داغ

شیر داغ برای سلامتی بسیار مفید است. به راحتی قابل هضم است. مشکلات گوارشی مانند اسهال و نفخ را می توان با نوشیدن شیر داغ کاهش داد. شیر داغ یا گرم می‌تواند خواب آرامی را ایجاد کند، زیرا حاوی اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان است که مواد شیمیایی خواب‌آور سروتونین و ملاتونین را تولید می‌کند که می‌تواند به خواب بهتر کمک کند.

فواید شیر سرد

در شیر سرد مقدار زیادی کلسیم وجود دارد، بنابراین نوشیدن چند بار آن سوزش سر دل و سوزش معده را برطرف می کند. همچنین به دلیل وجود الکترولیت در شیر سرد، بدن را در طول روز هیدراته نگه می دارد.

با این حال، از مصرف آن قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید زیرا می تواند باعث سوء هاضمه شود و همچنین می تواند منجر به مشکلاتی مانند سرفه یا بدتر شدن سرماخوردگی شود. شیر سرد به عنوان یک پاک کننده طبیعی صورت نیز شناخته می شود.

این یک تصور اشتباه در مورد شیر است

برخی شیر را عامل افزایش وزن می دانند که کاملا اشتباه است. کلسیم موجود در شیر متابولیسم را افزایش می دهد، بنابراین بدن کالری را سریعتر می سوزاند. همچنین نوشیدن شیر سرد معده را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

اطمینان حاصل کنید که عدم تحمل لاکتوز را ندارید زیرا هر دو نوع ممکن است برای شما ناسالم باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا