سبک زندگی

شیوع عفونت‌های قارچی درمان‌ناپذیر با گرمای هوا!

خرید فالوور از سایت اینبو

Jinjing Huang، محقق دانشگاه پزشکی نانجینگ و همکارانش هشدار می دهند که با گرم شدن جهان، قارچ ها به یک نگرانی بزرگ تبدیل می شوند.

به گزارش سرگرمی روز، آنها در مقاله جدید خود می نویسند: به نظر می رسد خطر و اهمیت پاتوژن های قارچی دست کم گرفته شده است.

پاتوژن ارگانیسمی است که باعث بیماری می شود. انواع مختلفی از پاتوژن ها وجود دارد، اما ما روی چهار نوع رایج تمرکز خواهیم کرد: ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها.

جهش وابسته به دما می تواند باعث مقاومت دارویی و حدت بیش از حد قارچی شود. گرم شدن کره زمین ممکن است تکامل پاتوژن های قارچی جدید را تشویق کند.

عفونت های قارچی در حال حاضر حدود 3.75 میلیون نفر را در سال می کشند، علیرغم این واقعیت که بیشتر گونه ها دمای بسیار پایین تر از دمای بدن ما را ترجیح می دهند. اما تحقیقات قبلی نشان داده است که وادار کردن قارچ ها به سازگاری با محیط گرمتر می تواند فیزیولوژی آنها را کاملاً تغییر دهد.

دانشمندان اخیرا اولین قارچی را شناسایی کرده اند که ممکن است به عنوان یک پاتوژن به دلیل تغییرات آب و هوایی ظاهر شده باشد: Candida auris. همانطور که تصور می شود قارچ های دیگر مانند C. auris مقاوم تر به گرما هستند، گونه های بیشتری بدن پستانداران را پناهگاهی وسوسه انگیز برای رشد می یابند. در نتیجه، بررسی سوابق عفونت قارچی از 96 بیمارستان در چین بین سال‌های 2009 تا 2019 منجر به شناسایی قارچ‌هایی شد که قبلاً هرگز در انسان شناخته نشده بودند.

سویه NJ 103 در یک مرد 61 ساله با سرکوب سیستم ایمنی یافت شد که علیرغم درمان ضد قارچی با فلوکونازول و کاسپوفانگین بر اثر نارسایی اندام های متعدد جان خود را از دست داد. سویه TZ 579 در مردی 85 ساله پیدا شد که پس از درمان با فلوکونازول بر اثر نارسایی تنفسی فوت کرد.

با گرم شدن دمای کره زمین، این تغییرات مورفولوژیکی ممکن است خطر مواجهه با قارچ های خطرناک را در آینده افزایش دهد. گزینه های قارچ کش بیشتری به فوریت مورد نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا