فناوری و تکنولوژی

صدای خود را با موتور صوتی OpenAI به کلون تبدیل کنید

خرید فالوور از سایت اینبو

OpenAI با مشکل بزرگی مواجه است. این شرکت یک مدل هوش مصنوعی قدرتمند برای شبیه‌سازی صدا ایجاد کرده است، اما آنقدر خوب کار می‌کند که شرکت از پتانسیل بزرگی برای سوء استفاده می‌ترسد.

به همین دلیل است که OpenAI در انتشار این مدل برای عموم مردد است. در مقابل، این شرکت تنها پیش نمایشی ارائه کرده است که قابلیت های مدلی به نام Voice Engine را نشان می دهد و واقعاً چشمگیر است.

ماهیت فناوری شبیه سازی صدا مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار ساده است. این مدل فقط به دو چیز نیاز دارد: یک نمونه صوتی از صدای اصلی و متن برای خواندن صدای مصنوعی. نمونه های کافی را به ابزار بدهید و امیدواریم که نتیجه به اندازه کافی واقعی به نظر برسد.

اینجاست که همه چیز جالب و کمی ترسناک می شود. برخلاف سایر مدل‌هایی که در حال حاضر در دسترس عموم هستند، Voice Engine تنها به ۱۵ ثانیه صدای اصلی از بلندگو نیاز دارد. علیرغم ورودی بسیار محدود، عبارات صوتی حاصل فوق العاده واقعی هستند.

دقیقاً به همین دلیل است که OpenAI وقت خود را صرف تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی می کند و به تعهد خود برای توسعه هوش مصنوعی ایمن و به طور گسترده مفید اشاره می کند. چنین ابزار قدرتمندی می‌تواند به سلاحی قدرتمند در دستان بدخواهان تبدیل شود، به‌ویژه به عنوان بخشی از کمپین‌های اطلاعات نادرست.

OpenAI یک موسسه تحقیقاتی هوش مصنوعی غیرانتفاعی است که در سال 2015 توسط ایلان ماسک، سام آلتمن و دیگران تاسیس شد. هدف این شرکت توسعه هوش مصنوعی دوستانه و مفید برای بشریت است. هدف OpenAI توسعه هوش مصنوعی ایمن و مفید برای بشریت است. این شرکت در حال حاضر روی پروژه های مختلفی مانند توسعه هوش مصنوعی عمومی (AGI)، هوش مصنوعی ایمن و هوش مصنوعی برای حل مشکلات جهانی کار می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا