اخبار روز

صیدی رفع ۱۷ مشکل کلیدی بازار سرمایه تا پایان سال را وعده داد

خرید فالوور از سایت اینبو

به گزارش خبرگزاری سرگرمی روز، حجت‌الله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در همایش روز کارگزاری از برنامه‌های جدی این سازمان برای بهبود وضعیت بازار سرمایه خبر داد و تأکید کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و جذب سرمایه‌گذار، افزایش شفافیت و کارایی بازار ضروری است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در همایش بزرگداشت روز کارگزاری اظهار داشت: یکی از اولین اقداماتی که در سازمان انجام دادیم، تهیه لیست بلندی از مشکلات بازار سرمایه بود که ۷۵ مشکل آن در اولویت قرار گرفت. او اعلام کرد که قصد داریم تا پایان سال، ۱۷ مورد از مهم‌ترین این مشکلات را برطرف کنیم. صیدی افزود: این مسائل باید به سرعت حل شوند تا بازار سرمایه بتواند مسیر رشد خود را ادامه دهد و به اهداف اقتصادی کشور نزدیک شود.

ضرورت سرمایه‌گذاری برای رشد اقتصادی

رئیس سازمان بورس با تأکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری برای تحقق رشد اقتصادی، بیان کرد: برای دستیابی به ۶.۵ درصد رشد اقتصادی، نیاز به حداقل ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داریم که ۵۰ درصد این سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه تأمین می‌شود. به گفته وی، این سرمایه‌گذاری باید توسط بازار پول و بازار سرمایه تسهیل شود و لازم است برای صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران، شفافیت و کارایی بازار بهبود یابد.

تسهیل صدور مجوزها و توسعه بورس‌های کالایی

صیدی با اشاره به تلاش‌های سازمان برای تسهیل فرایند صدور مجوزها گفت: افتخار ما این نیست که مجوزها را دیر و سخت صادر کنیم. بلکه باید شرایط به گونه‌ای باشد که هرکسی که شرایط دریافت مجوز را دارد، بتواند آن را به راحتی دریافت کند. او همچنین بر توسعه بورس‌های کالایی و انرژی به عنوان راه‌حل‌هایی برای رفع ناترازی در بخش‌های انرژی و درآمد نفت تأکید کرد.

مقررات‌زدایی و معافیت‌های مالیاتی

رئیس سازمان بورس همچنین به اقدامات انجام شده برای مقررات‌زدایی و تسهیل شرایط بازار اشاره کرد و بیان داشت: موضوع معافیت‌های مالیاتی، حقوق مالکانه معادن و قیمت‌گذاری دستوری از جمله مسائلی است که به‌طور جدی در حال پیگیری است. او همچنین به تفاوت نرخ ارز نیمایی و بازار آزاد اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم این اختلاف را کاهش دهیم.

صیدی با اشاره به نوسانات بازار سرمایه بیان کرد: نوسان بخشی طبیعی از بازار است و ما باید برای مدیریت آن آماده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا