آشپزی

طرز تهیه آبگوشت بادمجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه آبگوشت بادمجان

آب بادمجان یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه آبگوشت بادمجان برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بادمجان 400 گرم
پیاز 2 عدد
آب گوشت 500 گرم
لپه ها 1 فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سیب زمینیها 2 عدد
نمک و فلفل و پودر لیمو عمانی کافی

طرز تهیه آبگوشت بادمجان

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت بادمجان خوشمزه ابتدا بادمجان ها را بشویید سپس پوست آن ها را جدا کرده و مکعبی کنید. سپس بادمجان ها را با آب و نمک در ظرفی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا بادمجان را در آب و نمک بگذارید تا تلخی آن از بین برود. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و ریز خرد می کنیم سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله کمی روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم سپس پیاز را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. بعد لپه را می شوییم تا گرد و غبار آن شسته شود سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت را با لپه به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی و رب گوجه فرنگی را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا بوی خامی رب و ادویه گوجه فرنگی از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه کافی آب روی گوشت می ریزیم سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت و لپه به مدت 2 ساعت در آب جوش بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت اجاق گاز را خاموش می کنیم.

مرحله ششم

حالا استخوان های گوشت را جدا می کنیم سپس بادمجان ها را شسته و در آبکش می گذاریم. سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و به قطعات بزرگ برش می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بادمجان ها را به همراه سیب زمینی و نمک به آب گوشت اضافه کنید و دوباره روی اجاق بگذارید تا کاملا بپزند. سپس وقتی بادمجان و سیب زمینی کاملا پخته شد، حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا آبگوشت را از صافی صاف کنید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس مواد آبگوشت را به قابلمه برمی گردانیم سپس با گوشت کوب می زنیم تا کاملا له شود و پوره شود سپس سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا