آشپزی

طرز تهیه آبگوشت بزباش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه آبگوشت بز

آش بزباش یکی از غذاهای لذیذ و سنتی است که در بین افراد مختلف طرفداران زیادی دارد و طعم و عطر فوق العاده ای دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت بز به ادامه مطلب بروید سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
دم گاو 600 گرم
دم 50 گرم
پیاز متوسط 2 عدد
سبزیجات سرخ شده 1 و نیم قاشق غذاخوری
باب 150 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سیب زمینی متوسط 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
لیمو عمانی 6 عدد
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
فلفل نصف قاشق چایخوری
فلفل قرمز نوک یک قاشق چای خوری
نمک کافی
عصاره گوشت 1 قطعه
برگ بو و چوب دارچین کافی

دستور تهیه آبگوشت بز

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید سپس به جای روغن رازیانه ریز خرد شده را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن آن گرفته شود سپس پیاز را در قابلمه ریخته و با رازیانه آب شده تفت دهید.

مرحله دوم

سپس دنبه گوساله را که شسته اید و به اندازه های مناسب برش داده اید در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید.دنبه گوساله یکی از بهترین قسمت های گوشت است که برای آبگوشت و خورش سبزی استفاده می شود و باعث می شود طعم غذا بسیار خوشمزه است

سطح سوم

سپس ادویه هایی که شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز است را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها گرفته شود، سپس حبوبات را اضافه کرده و کمی تفت دهید.

مرحله چهارم

سپس داخل قابلمه مقداری آب بریزید و درب قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد، بعد از اینکه گوشت و حبوبات تقریباً پخت، مقداری سبزی سبز در قابلمه بریزید و با مواد مخلوط کنید، توجه داشته باشید که مقدار خیلی زیاد است، نکن

مرحله پنجم

اگر مقدار سبزی زیاد شود طعم سوپ سبزی بر طعم آبگوشت غالب می شود سپس مقداری رب گوجه فرنگی بریزید و هم بزنید تا رنگ رب تغییر کند سپس عصاره گوشت را اضافه کرده و هم بزنید تا با آبگوشت مخلوط شود. عناصر.

مرحله ششم

سپس درب قابلمه را ببندید و بگذارید یک ساعت دیگر با هم بپزند، سپس یک عدد سیب زمینی را پوست گرفته و بشویید و به قطعات کوچک برش دهید، دو عدد گوجه فرنگی را شسته و لیمو عمانی را با چاقو برش دهید.

مرحله هفتم

سپس لیموها را در آب در حال جوش بریزید تا تلخی آنها گرفته شود و سپس سیب زمینی ها را داخل قابلمه بریزید و گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و سپس لیمو عمانی را داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید و نیم ساعت دیگر بگذارید تا آب گوشت بماند. آشپزی می کند

مرحله هشتم

اگر بوی رازیانه را دوست ندارید، یک چوب دارچین و کمی برگ بو به آبگوشت اضافه کنید تا بوی رازیانه از بین برود یا رازیانه اضافه نکنید، بلکه به جای آن از کره و روغن مایع استفاده کنید و پیاز خرد شده و گوشت را در مایع تفت دهید. روغن.کره را سرخ کنید.

مرحله نهم

بعد از اینکه آب بز خوب غلیظ شد و کاملاً پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و سپس آب بز را در ظرف مناسبی ریخته و گوشت، لوبیا، سیب زمینی و گوجه فرنگی را در قابلمه با چرخ گوشت می کوبیم و می ریزیم. در ظرف دیگری . در آخر آب گوشت بز را با گوشت چرخ کرده، نان تازه، ترشی سبزیجات و انواع دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا