آشپزی

طرز تهیه آدانا کباب +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کباب آدانا

کباب آدانا یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ترکیه است که اصل آن متعلق به شهر آدانا می باشد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب آدانا برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 500 گرم
پیاز متوسط 4 عدد
فلفل سبز 6 عدد
فلفل کاپیا 1 قطعه
فلفل 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
زیره 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز و فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
روغن کنجد 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب آدانا

مرحله اول

برای تهیه یک کباب آدانا لذیذ ابتدا گوشت را به قطعات کوچک برش می دهیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

مرحله دوم

حالا پیاز را به 4 قسمت تقسیم می کنیم سپس در غذاساز می گذاریم. بعد فلفل سبز و کاپیا را شسته و داخل غذاساز میریزیم و هم میزنیم تا کاملا مخلوط شوند سپس به گوشت چرخ کرده اضافه میکنیم.

سطح سوم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به همراه پوره فلفل، فلفل قرمز، فلفل سیاه، آرد سوخاری، نمک و زیره به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم سپس با دست ورز می دهیم تا مواد مخلوط و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا روغن کنجد را به مواد باربیکیو اضافه می کنیم و دوباره با دست ورز می دهیم. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم سپس به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا طعم ها با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس بعد از 1 ساعت مواد کباب را از یخچال خارج می کنیم سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا به اندازه یک پرتقال از مواد کباب برمی داریم سپس در دستانمان ورز می دهیم و روی سیخ چوبی ثابت می کنیم. سپس سیخ های چوبی را روی کاغذ پخت قرار می دهیم سپس سینی را در فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کباب را در فر می گذاریم تا کاملا بپزد. اگر فر نباشد زغال ها را یکنواخت روشن می کنیم سپس سیخ ها را روی سیخ فلزی ثابت کرده و روی حرارت ذغال ها قرار می دهیم.

مرحله هشتم

وقتی یک طرف سیخ ها کاملا پخت، سیخ ها را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر کاملا بپزد. اگر سیخ ها را در فر می پزید، بعد از 30 دقیقه آن ها را بردارید، سپس در ظرف مورد نظر خود قرار دهید.

مرحله نهم

در نهایت می‌توانیم کمی کره آب کنیم تا سیخ‌های آدانا خوشمزه‌تر شوند و با قلم مو روی سیخ‌ها بمالیم. در آخر این کباب خوشمزه را با گوجه فرنگی، نان تازه، دوغ و فلفل سبز سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا