آشپزی

طرز تهیه آش بدخشی با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه آش بدخشی

آش بدخشی یکی از سوپ های خوش طعم و لذیذ افغانستان است که با روش ها و مواد مختلف درست می شود، این سوپ خوشمزه را می توانید خیلی راحت درست کنید و به عنوان یک پیش غذای محبوب و یا صبحانه مقوی از آن استفاده کنید. برای آشنایی کامل و قدم به قدم طرز تهیه آش بدخشی به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
پیاز گرانبها خرد شده 2 عدد
سیر له شده 4 عدد قرص
گوجه فرنگی بدون پوست 3 عدد
اسفناج 1 تا 2 دسته
نخود پخته شده 1 لیوان و نیم
ارد نصف فنجان
آب را با آرد مخلوط کنید 1 فنجان
سوپ ماکارونی کافی
آلو خیس شده 1 فنجان
اب 3 لیتر
پودر گشنیز کافی
نمک و زردچوبه کافی
فلفل سیاه و پاپریکا کافی
پیاز داغ برای تزئین کافی
سیر داغ برای تزئین کافی
کرم برای تزئین کافی

طرز تهیه آش بدخشی

مرحله 1: خیساندن و جوشاندن نخود

ابتدا مقداری نخود را که از شب قبل یا چند ساعت قبل در آب خیس کرده اید در قابلمه بریزید و مقداری آب روی آن بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید نخودها به مدت 2 تا 3 ساعت خوب بپزند و بافت آنها نرم شود. .

مرحله 2: پیاز را خرد کرده و سرخ کنید

سپس در حین پخت پیاز را پوست گرفته و شسته و ریز خرد کنید سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیاز را داخل ماهیتابه بریزید و با داغ تفت دهید. روغن بزنید تا روشن و طلایی شوند.

مرحله 3: سیر و ادویه ها را آسیاب و تفت دهید

سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید و بشویید و روی رنده رنده کنید سپس به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر پخش شود سپس ادویه ها را که شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا است اضافه کنید. و گشنیز را پودر کنید به مقدار دلخواه بنا به ذائقه خود در تابه بریزید و حدود 1 دقیقه تفت دهید.

مرحله 4: گوجه فرنگی های گرانبها را اضافه کرده و تفت دهید

وقتی رنگ زردچوبه در تابه باز شد و عطر ادویه ها پخش شد، گوجه هایی را که شسته اید و ریز و ریز خرد کرده اید داخل تابه بریزید و خوب تفت دهید سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید گوجه ها آبکش شوند. و برو مواد بخور

مرحله پنجم: آب و اسفناج را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید

سپس درب قابلمه را بردارید، مقداری آب داخل آن بریزید، بگذارید آب بجوشد، سپس اسفناج هایی را که از قبل شسته اید به قطعات کوچک برش دهید، سپس اسفناج های خرد شده را داخل قابلمه بریزید، هم بزنید و با بقیه مخلوط کنید. مواد را مخلوط کنید.

مرحله ششم: آب و آرد را مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید

سپس در ظرفی مقداری آرد بریزید و کمی آب اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند و آرد به صورت گلوله ای باقی نماند سپس مخلوط آب و آرد را داخل قابلمه بریزید و با همزن بزنید و بقیه را با هم مخلوط کنید. عناصر.

مرحله هفتم: نخود پخته و آلو خیس شده را به مواد اضافه کنید

سپس نخود پخته شده را در قابلمه بریزید، هم بزنید و با بقیه مواد ترکیب کنید، سپس در قابلمه را ببندید و بگذارید همه مواد با هم بپزند و آماده هستند، بعد از حدود نیم ساعت از پخت، درب قابلمه را بردارید، یک عدد آلوهای کمی خیس خورده که قبلا در قابلمه پخته اید.

مرحله هشتم: تمام مواد آش را بپزید و رشته آش را به مواد اضافه کنید

مقدار آلوها بستگی به ذائقه و ذائقه شما دارد، می توانید آن را کم یا زیاد کنید، سپس در قابلمه را ببندید، اجازه دهید آلوها با بقیه مواد بپزند و آلوها را میل کنید، سپس نیم ساعت قبل از اینکه کاملا در قابلمه آماده شوند. باز کنید و رشته ها را به آن اضافه کنید.

مرحله 9: رشته ها را به مواد اضافه کنید

سپس رشته ها را در قابلمه به آرامی هم می زنیم تا با بقیه مواد مخلوط شوند، در قابلمه را می بندیم، سپس می گذاریم رشته ها بپزند و سوپ کاملا جا بیفتد، در همین حین داخل تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود. .

مرحله 10: نعناع تند درست کنید و به مواد اضافه کنید

سپس مقداری جوجن خشک را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا جوجن داغ آماده شود، نگاه کنید تا جوجن به سرعت بسوزد، پس از یکی دو دقیقه که جوجن برشته شد، تابه را از روی حرارت بردارید، سپس در قابلمه را داغ باز کنید. جوجن را داخل آن بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

مرحله یازدهم: کشک را به مواد سوپ اضافه کنید و سوپ را بجوشانید

سپس داخل قابلمه با مواد مقداری پنیر بریزید، هم بزنید تا با بقیه مواد مخلوط شود، در قابلمه را ببندید، اجازه دهید تا پنیر بپزد و با همه مواد مخلوط کنید، بعد از حدود 5 دقیقه که کاملا مخلوط شد. ته نشین شد، برگردانید از روی حرارت بردارید.

مرحله دوازدهم: آش بدخشی را تزیین و سرو کنید

سپس سوپ را در ظرف مناسبی بریزید و به سلیقه خود روی سوپ را با پیاز تند و فلفل تند و پنیر تزیین کنید تزیینات را سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا