آشپزی

طرز تهیه آش بلغور +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ بلغور

آش بلغور یکی از سوپ های خوشمزه و سنتی کشورمان است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه سوپ بلغور برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بلغور گندم 1.5 فنجان
لوبیاهای قرمز ½ فنجان
نخود فرنگی ½ فنجان
عدس ½ فنجان
گوجه فرنگی 6 عدد
بادمجان 2 عدد
خاکستر گیاه 500 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
عصاره قلم یا آبگوشت کافی
زردچوبه، نمک و فلفل کافی
روغن مایع، فلفل قرمز و پودر گوجه فرنگی کافی

طرز تهیه سوپ بلغور

مرحله اول

برای تهیه آش بلغور خوشمزه در ابتدای کار لوبیا قرمز و نخود را همراه با بلغور می شوییم و در دو کاسه جدا می گذاریم سپس به اندازه ای آب داخل ظرف می ریزیم تا روی لوبیا و بلغور را کاملا بپوشاند.

مرحله دوم

حالا عدس ها را در یک کاسه آب جداگانه بریزید، سپس بگذارید همه مواد به مدت 12 ساعت در آب بماند تا خیس بخورد. بعد از این مدت لوبیا و نخود و بلغور را شسته و در قابلمه آب می ریزیم.

سطح سوم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید حبوبات و بلغور به مدت 3 ساعت در آب جوش بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. حالا بادمجان ها را می شوییم و پوست آن ها را جدا می کنیم سپس نگینی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع داخل آن بریزید سپس بادمجان ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا قهوه ای شوند. سپس پیاز را ریز رنده کرده و بادمجان های سرخ شده را از ماهیتابه خارج کنید.

مرحله پنجم

سپس پیاز را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. وقتی پیاز روشن شد مقداری زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی خامی آن ها از بین برود.

مرحله ششم

حالا گوجه ها را بشویید و پوست آن ها را جدا کنید سپس با رنده ریز رنده کنید. سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه تفت دهید تا کاملا سرخ شده و آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سبزی ها (تره، گشنیز و جعفری) را شسته و سپس ریز خرد می کنیم. سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و بدون افزودن روغن نباتی، آش را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله هشتم

وقتی آب اضافی سبزیجات گرفته شد، کمی روغن به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا سبزیجات کاملا سرخ شوند. بعد از 3 ساعت که لوبیا و بلغور کاملا پخته شد، عدس و بادمجان را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله نهم

حالا مخلوط پوره گوجه فرنگی را به همراه آب قلم و سبزیجات سرخ شده به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید سپس اجازه دهید سوپ به مدت ۱ ساعت بپزد تا کاملا جذب شود. در 15 دقیقه آخر پخت نمک سوپ را اندازه می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا