آشپزی

طرز تهیه آش جو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آش جو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ

آش جو یکی از سوپ های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با دستورهای مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه سوپ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
جو پرک 3 فنجان
نخود فرنگی 1 فنجان
بهم ریختگی ½ فنجان
عدس ½ فنجان
لوبیا چیتی ½ فنجان
لوبیا چشم بلبلی ⅓ فنجان
خاکستر گیاه 750 گرم
اسفناج 300 گرم
پیاز 2 عدد بزرگ
ابگوشت کافی
پنیر کوتاژ کافی
سیر داغ کافی
پیاز سرخ شده کافی
نعناع تند کافی
نمک و فلفل سیاه زردچوبه کافی

طرز تهیه سوپ

مرحله اول

من آماده می کنم سوپ خوشمزه در ابتدای کار نخودها را به همراه لوبیا و دانه گاو می شوییم سپس در ظرف مناسبی آب می ریزیم و اجازه می دهیم لوبیا به مدت 12 ساعت در آب بماند.

مرحله دوم

برای به حداقل رساندن تورم حبوبات در این مدت چند بار آب ظرف را عوض می کنیم. بعد از این مدت لوبیاهای خیس شده را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

سطح سوم

سپس حبوبات را در قابلمه آب می ریزیم سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا حبوبات به مدت 2 الی 3 ساعت در آب جوش بمانند تا کاملا بپزند. حالا جو را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله چهارم

سپس به اندازه ای آب اضافه کنید تا جو دو سر را بپوشاند، سپس اجازه دهید 1 ساعت در آب بماند تا کاملا خیس بخورد. پس از این مدت، پیاز را به صورت خلال های نازک برش دهید.

مرحله پنجم

سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن مایع به ظرف اضافه کنید. حالا پیاز خرد شده را به همراه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز کاملا قرمز و طلایی شود.

مرحله ششم

حالا جو خیس خورده و آب داخل کاسه را به همراه آب گوشت به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم جو کاملا بپزد سپس لعاب می زند. سپس عدس و ماش را می شوییم و در قابلمه جدا آب می گذاریم.

مرحله هفتم

بعد قابلمه را روی اجاق بگذارید و اجازه دهید عدس و ماش کاملا بپزند سپس در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. حالا سبزیجات (تره، جعفری و گشنیز) را به همراه اسفناج بشویید.

مرحله هشتم

حالا سبزی و اسفناج را ریز خرد می کنیم. وقتی جو کاملا پخت، سیر را ریز خرد کرده و با سبزی سبز به قابلمه اضافه کنید، سپس اجازه دهید سبزی سبز کاملا بپزد.

مرحله نهم

وقتی سبزی ها کاملا پخته شدند، حبوبات پخته شده را به همراه مقداری نمک و فلفل به قابلمه اضافه کنید، سپس هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. حالا بگذارید خاکستر خوب جا بیفتد.

مرحله دهم

بعد از جا افتادن کامل آبگوشت ظرف را از روی حرارت برداشته و در ظرف مورد نظر می ریزیم. در آخر روی سوپ جو را با مقداری پنیر، پیاز تند، سیر تند و فلفل تند تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا