آشپزی

طرز تهیه آش سنگ سیر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آش سنگ سیر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ سیر با سنگ

آش سنگ سیر یکی از سوپ های خوشمزه و سنتی کشورمان است که ریشه آن به استان کردستان برمی گردد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه آش سنگ سیر در ادامه مطلب همراه باشید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه و ساق بوقلمون 500 گرم
استخوان های گردن و بال بوقلمون 200 گرم
پنیر کوتیج گوسفندی 250 گرم
آب جوش 8 فنجان
سیر 35 گرم
بهم ریختگی 1 فنجان
برنج گرده محلی 250 گرم
پیاز 10 عدد
برگ بو 3 عدد
روغن و روغن مایع کافی
نمک و زردچوبه کافی
فلفل سیاه و پاپریکا کافی

طرز تهیه سوپ سیر با سنگ

مرحله اول

برای تهیه آش سیر خوشمزه، در ابتدای کار، کشک گوسفندی را در ظرف بزرگی بریزید، سپس 12 و نیم پیمانه آب گرم به ظرف اضافه کنید و اجازه دهید کشک به مدت 12 ساعت در جای گرم بماند. نرم می کند.

مرحله دوم

بعد از این مدت کشک را با دست ماساژ می دهیم تا کاملا یکدست شود. سپس پنیر را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود سپس 1 عدد پیاز را ریز خرد کرده و در قابلمه مناسبی می ریزیم.

سطح سوم

حالا مقداری روغن به ماهیتابه اضافه کنید و تابه را روی شعله ملایم قرار دهید. سپس مقداری زردچوبه را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود و بعد از آن زردچوبه نیز کاملا تفت می‌یابد.

مرحله چهارم

در مرحله بعد سیر را با دندان های ریز رنده شده رنده کرده و به قابلمه اضافه می کنیم سپس تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. حالا گردن و بال های بوقلمون را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله پنجم

وقتی استخوان ها طلایی و قرمز شدند، آب جوش را به قابلمه اضافه کنید. سپس یک برگ بو را به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه می کنیم و درب آن را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت 3 ساعت کاملا بپزد.

مرحله ششم

در این مرحله ماش ها را شسته و به همراه ۲ پیمانه آب در قابلمه ای جداگانه می ریزیم سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم. سپس ماش را به مدت 20 دقیقه در آب جوش می گذاریم.

مرحله هفتم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس ماش را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. بعد از 3 ساعت استخوان ها را به همراه برگ بو از گلدان خارج کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله برنج را شسته و به همراه ماش به همراه آب بوقلمون به قابلمه اضافه می کنیم سپس درب قابلمه را می بندیم و می گذاریم برنج کاملا بپزد. حالا گوشت سینه و ران مرغ را از استخوان جدا کرده و برش می دهیم.

مرحله نهم

حالا گوشت بوقلمون را در ظرف مناسبی چرخ کنید. در مرحله بعد 2 عدد پیاز را نگینی خرد کرده و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به همراه بوقلمون چرخ شده به کاسه اضافه کنید.

مرحله دهم

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز را به کاسه اضافه کنید و ورز دهید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. حالا گوشت بوقلمون را به اندازه یک گردو جدا کرده و به شکل گلوله در می آوریم.

مرحله یازدهم

حالا ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس گوشت چرخ کرده را داخل تابه می ریزیم سپس درب تابه را می بندیم تا گوشت پخته شود.

مرحله دوازدهم

سپس کوفته ها را کاملا سرخ می کنیم و از ماهیتابه خارج می کنیم. حالا پیاز باقی مانده را ورقه های نازک کنید سپس در همان ماهیتابه ای که گوشت را سرخ کرده بودیم کمی کره و روغن مایع اضافه کنید.

مرحله سیزدهم

حالا پیاز را به همراه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا قرمز و طلایی شود. سپس وقتی آب داخل قابلمه کشیده شد، مخلوط برنج و ماش را به یک کاسه بزرگ منتقل می کنیم.

مرحله چهاردهم

سپس پنیر کوتیج را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. در آخر سوپ سنگسیر را در بشقاب های مناسب بریزید و روی آن را با مقداری فلفل قرمز و گوشت چرخ کرده تزیین کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا