آشپزی

طرز تهیه آش کشک با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آش کشک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ پنیر

آش کشک یکی از غذاهای خاص و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه سوپ پنیر برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بلغور گندم 1 فنجان
برنج نیم دانه ½ فنجان
نخود فرنگی ½ فنجان
باب ½ فنجان
پیاز ⅔ فنجان
سیر 3 قرص
عصاره مرغ یا گوشت 2 ملاقه
نمک 2 و نیم قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
خاکستر گیاه 500 گرم

طرز تهیه سوپ پنیر

مرحله اول

من آماده می کنم سوپ پنیر سنتی در ابتدای کار نخود و لوبیا را می شوییم تا گرد و غبار آن ها گرفته شود سپس در ظرف آب می ریزیم و می گذاریم 1 شب در آب بماند تا خوب خیس بخورد.

مرحله دوم

حال برای رفع بهتر تورم حبوبات در این مدت 3 بار آب آنها را عوض می کنیم. سپس بعد از این مدت بلغور را به همراه برنج نیم دانه در ظرف مناسبی آب بریزید.

سطح سوم

در این مرحله بلغور و برنج را به مدت 3 ساعت در آب بگذارید تا خیس بخورد. سپس پس از گذشت این مدت، سیر و پیاز را پوست بگیرید و سپس بشویید و ریز خرد کنید.

مرحله چهارم

حالا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز روشن و شفاف شود سپس سیر را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. سپس کمی زردچوبه به پیاز و سیر اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا زردچوبه سرخ شود. سپس مخلوط بلغور و برنج را در آبکش بریزید.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید آب اضافی از بلغور خارج شود سپس پیاز و سیر را به قابلمه اضافه کنید. سپس نخود و لوبیاها را در آبکش آبکش کنید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس داخل قابلمه بریزید.

مرحله هفتم

در این مرحله به اندازه ای آب اضافه کنید که همه مواد را بپوشاند سپس حرارت را زیاد کنید تا آب بجوشد. بعد سبزی ها (تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و ترخون را می شوییم) سپس در آبکش می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا وقتی آب به جوش آمد حرارت را کم می کنیم سپس یک قاشق چوبی روی قابلمه می گذاریم و درب قابلمه را می بندیم سپس می گذاریم حبوبات در آب جوش بنشینند تا کاملا بپزند.

مرحله نهم

در این مرحله سبزی ها را روی تخته گوشت می چینیم سپس آنها را ریز خرد می کنیم. سپس وقتی حبوبات کاملا پخته و نرم شدند نمک و عصاره گوشت یا مرغ را به آن اضافه می کنیم سپس هم می زنیم.

مرحله دهم

حالا سبزیجات را به سوپ اضافه کنید، سپس هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس اجازه دهید سوپ به مدت 30 دقیقه با درب باز بجوشد تا جا بیفتد. مراقب باشید هر از گاهی سوپ را هم بزنید تا نچسبد.

مرحله یازدهم

سرگرمی روز بعد از این مدت سوپ را از روی اجاق برداشته سپس در ظرف مورد نظر خود می ریزیم. در آخر سوپ را به سلیقه خود با کمی پیاز داغ و پیازچه داغ و سیر داغ تزئین می کنیم سپس سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا