آشپزی

طرز تهیه آش گوشواره با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آش گوشواره را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نحوه درست کردن گوشواره

خاکستر گاشواره یکی از انواع سوپ های خوش طعم و لذیذ است که نشات گرفته از شهر تبریز است، این آش خوشمزه به روش های مختلف و با مواد مختلف درست می شود و صبحانه ای مناسب و مقوی است که در بین مردم طرفداران زیادی دارد. دستور کامل و مرحله به مرحله درست کردن گوشواره و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ارد 1 لیوان و نیم
یک تخم مرغ 1 قطعه
نمک 1/4 قاشق چایخوری
اب 1/3 فنجان
مواد لازم برای وسط خمیر
گوشت 100 گرم
پیاز متوسط 1 قطعه
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
مواد لازم برای خاکستر
پیاز سرخ شده 1 فنجان
کره 50 گرم
نخود پخته شده نصف فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پوره سیر 1 قاشق مرباخوری
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
جوجن خشک شده 1 قاشق غذاخوری
آب غور نصف فنجان

دستور تهیه سوپ گوشواره

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را در ظرفی ریخته و هم میزنیم تا گلوله شود سپس مقداری آب به آن اضافه میکنیم و هم میزنیم سپس آرد را در ظرف دیگری الک میکنیم تا سبک و یکدست شود سپس به آن نمک اضافه میکنیم. با هم مخلوط کنید

مرحله دوم

سپس آرد را کم کم به مخلوط آب و تخم مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود و با دست ورز می دهیم تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید و اگر خمیر سفت بود کمی آب اضافه می کنیم و اگر شل شد آرد پاشی می کنیم. روی خمیر

سطح سوم

وقتی خمیر آماده شد برای اینکه به دست نچسبد آن را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و نیم ساعت در دمای محیط بگذارید تا غلیظ شود سپس پیاز را پوست گرفته و بشویید و ریز رنده کنید. .

مرحله چهارم

سپس با دست آب پیاز را بگیرید و سپس پیاز را در ظرفی بریزید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید سپس نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد ریخته و ورز دهید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله پنجم

سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود سپس کمی روغن اضافه کنید و هم بزنید تا داغ شود سپس پیازهای سرخ شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس سیر له شده را در تابه تفت دهید.

مرحله ششم

پوره سیر را باید از قبل تهیه کنید و چند حبه سیر را پوست بگیرید و بشویید و با رنده ریز رنده کنید تا کاملا له شود و پوره شود، وقتی عطر سیر پخش شد پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی بگیرد. و رنگ آن کمی تغییر خواهد کرد.

مرحله هفتم

سپس مقداری نعناع خشک را در تابه بریزید و کمی تفت دهید سپس نمک و فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ زردچوبه تغییر کند و عطر ادویه ها در مواد پخش شود سپس 4 پیمانه به آن اضافه کنید. آب را به مواد بریزید و هم بزنید

مرحله هشتم

سپس ظرف را با مواد روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید بجوشد و در این مدت خمیر را از کیسه پلاستیکی خارج کرده و کمی ورز دهید و به 4 قسمت تقسیم کنید سپس یک قسمت را روی سطح صاف قرار دهید و رول کنید. آن را با وردنه بیرون بیاورید

مرحله نهم

بعد از اینکه خمیر را به ضخامت مناسب باز کردید، آن را به مربع های کوچک هم اندازه تقسیم کنید، اندازه ورقه های خمیر باید تقریباً 5*5 سانتی متر باشد، سپس مقداری از مواد گوشت را داخل ورقه های خمیر به اندازه فندق قرار دهید.

مرحله دهم

سپس دو گوشه خمیر را جمع کنید و دو گوشه دیگر را روی هم قرار دهید و به همین ترتیب همه گوشواره ها را درست کنید و وقتی آب جوش آمد گوشواره ها را در آب بگذارید و بگذارید خوب بجوشد و تا نصف کاملاً نرم شوند. یک ساعت..

مرحله یازدهم

سپس در ده دقیقه آخر پخت مایه را به سوپ اضافه کنید و بگذارید جا بیفتد و کاملا بجوشد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و آش را در ظرف مناسبی بریزید و مقداری نعنا و گشنیز و برگ ریحان تازه اضافه کنید. تزیین در آخر سوپ را با گوشواره به عنوان یک صبحانه مناسب و خوش طعم یا یک پیش غذای ساده و خوش طعم با انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا