آشپزی

طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت قلقلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت آلبالو پلو با گوشت قلکالی

گیلاس پلو گوشت قلخلی یکی از غذاهای لذیذ و قدیمی ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز پخت آلبالو پلو با گوشت قلکالی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گیلاس 200 گرم
قند 3 قاشق غذاخوری
گوشت چرخکرده 200 گرم
آرد برنج 2 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد وسط
نمک و فلفل و زردچوبه ½ قاشق چایخوری از هر کدام
پودر سیر و پودر پیاز ½ قاشق چایخوری از هر کدام
زعفران آب پز کافی

طرز پخت آلبالو پلو با گوشت قلکالی

مرحله اول

برای تهیه پیلو آلبالو با گوشت کلکال خوشمزه ابتدا آلبالوها را بشویید و هسته آن را جدا کنید. سپس در قابلمه ای مناسب آلبالوها را با شکر به صورت لایه لایه بریزید و درب آن را ببندید.

مرحله دوم

حالا قابلمه را به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا آب آلبالوها گرفته شود. بعد از این مدت قابلمه را از یخچال خارج می کنیم و روی اجاق می گذاریم سپس آلبالوها را به مدت 15 دقیقه می گذاریم بجوشد.

سطح سوم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و آلبالوها را کاملا از آب آلبالو جدا کنید و آب آلبالو را برای تزئین برنج بگذارید. سپس پیاز را به صورت حبه های کوچک رنده کرده و در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله چهارم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه آرد برنج، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

مرحله پنجم

سپس مواد گوشت را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا طعم ها با هم مخلوط شوند. بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج می کنیم و گلوله هایی به اندازه یک گردو از گوشت جدا می کنیم و چرخ می کنیم.

مرحله ششم

حالا کوفته ها را در سینی می چینیم و با کیسه فریزر روی آن ها را می پوشانیم سپس به مدت 10 دقیقه در فریزر قرار می دهیم. بعد از 10 دقیقه کوفته ها را از فریزر خارج کرده و ظرف مناسبی را روی اجاق قرار دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید خوب داغ شود. حالا بریم برنج درست کنیم.

مرحله هشتم

برای این کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد سپس برنج را بشویید و در قابلمه را نمک بزنید و بگذارید برنج بجوشد تا پخته شود.

مرحله نهم

حالا برنج را در حالی که زنده است آبکش می کنیم و داخل قابلمه ای کمی روغن می ریزیم و نان را به عنوان ته قابلمه قرار می دهیم. سپس یک لایه برنج در قابلمه می گذاریم و مقداری آلبالو روی برنج می ریزیم سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم.

مرحله دهم

وقتی مواد آماده شد درب قابلمه را می بندیم و روی حرارت ملایم روی شعله پخش کننده قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کننده می گذاریم و اجازه می دهیم مرغ به مدت 45 دقیقه روی آتش بماند تا کاملا پخته شده است

مرحله یازدهم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت برداشته، قسمتی از برنج را جدا کرده و به 2 قسمت تقسیم می کنیم. سپس یک قسمت برنج را با آب آلبالو مخلوط کرده و قسمت دیگر را با کمی زعفران مخلوط کنید.

مرحله دوازدهم

حالا پیلو آلبالو را هم بزنید تا یکدست شود سپس در ظرف مورد نظر بریزید. سپس روی برنج را با آلبالو و برنج را با زعفران تزیین کرده و سپس کوفته ها را روی برنج قرار دهید. در آخر برنج را با ترشی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا