آشپزی

طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پای گیلاس با مرغ

گیلاس پلو یکی از انواع آش پلو ایرانی است که به دلیل استفاده از آلبالو در آن به عنوان یک غذای فصلی شناخته می شود. خاستگاه این غذای لذیذ متعلق به شهر شیراز است. البته امروزه در سراسر کشور گسترش یافته است. می توانید در فصل تابستان گیلاس را چیده و هسته آن را جدا کنید سپس در فریزر نگهداری کنید تا بتوانید در تمام فصول این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از خواص خوب آلبالو بهره ببرید. خواصی مانند ضد التهاب، رفع کم خونی، تسکین درد، سلامت پوست و مو. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با مرغ ادامه دهید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
گیلاس بدون هسته یک و نیم فنجان
برنج دو و نیم لیوان
مرغ خرد شده چقدر می خواهید
زعفران آب پز 1 فنجان
پسته و بادام برای تزئین
پیاز 1 قطعه
کره کمی
نمک کافی

طرز تهیه پای گیلاس با مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم پای آلبالو خوشمزه و خاص در ابتدای کار با مرغ پیاز را شسته و پوست می گیریم. سپس آن را به ورقه های کوچک برش می دهیم. سپس ظرف مناسبی را با کمی روغن روی اجاق می گذاریم تا داغ شود.

مرحله دوم

سپس پیاز را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس تکه های مرغ را به پیازها اضافه کنید و در روغن خوب تفت دهید. نصف پیمانه زعفران و مقداری نمک به آن اضافه کنید.

سطح سوم

حرارت را کمی کم کنید تا مرغ زعفرانی بپزد و طلایی شود. آلبالوها را با یک لیوان آب و نصف لیوان شکر می گذاریم تا یک ربع بجوشد و رنگ خود را بازگرداند. حالا آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را به همراه ۲ پیمانه آب به برنج خیس کرده اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس روی شعله گاز می گذاریم تا برنج نیم پز شود و آب آلبالو گرفته شود. در آخر برنج را آبکش می کنیم و با آلبالو مخلوط می کنیم و 45 دقیقه تا یک ساعت می گذاریم بجوشد سپس با خلال پسته و برنج زعفرانی تزیین می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا