آشپزی

طرز تهیه اسفناج پلو با لبو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه اسفناج پلو با لبو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه اسفناج پلو با لبو

برنج اسفناج با لبو یکی از انواع پلوهای مخلوط است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است، این غذای لذیذ و لذیذ بسیار راحت و سریع تهیه می شود و خواص زیادی دارد، پلو اسفناج با لبو را می توان با روش های مختلف و مواد مختلف درست کرد. برای راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسفناج پلو با لبو به ادامه مطلب بروید بالاخره یک سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
اسفناج نیم کیلو
چغندر یا نان 2 عدد
پیاز بزرگ 1 قطعه
سینه مرغ 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
زردچوبه کافی
چاشنی پیلوی کافی
روغن مایع کافی

طرز تهیه اسفناج پلو با لبو

مرحله اول

ابتدا چغندر یا چغندر را پوست گرفته و بشویید و در قابلمه بریزید سپس روی آن ها کمی آب بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا چغندرها کاملا پخته و نرم شوند سپس از روی حرارت بردارید و ریز خرد کنید. .

مرحله دوم

سپس اسفناج را خوب بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود و خشک شود سپس با چاقوی تیز برش بزنید اندازه برش ها نباید خیلی کوچک باشد چون طعم آن حس نمی شود و نباید خیلی بزرگ باشد تا ظاهر زیبای غذا خراب نشود.

سطح سوم

سپس یک پیاز بزرگ را نگینی خرد کرده و در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیازها را اضافه کرده و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند سپس زردچوبه را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید. ، دادن

مرحله چهارم

وقتی رنگ زردچوبه در مواد مشخص شد نمک و فلفل را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه تفت دهید سپس اسفناج خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید تا نرم و نرم شود سپس تابه را بردارید. حرارت.

مرحله پنجم

سپس سینه مرغ را به مکعب های کوچک برش می دهیم و در تابه ای روغن می ریزند و روی حرارت ملایم می گذاریم تا داغ شود، سپس سینه مرغ را در آن گذاشته و تفت می دهیم تا رنگ مرغ تغییر کند و تمام قسمت های آن خوب سرخ شود. .

مرحله ششم

سپس نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود و مرغ ها طلایی شوند و عطر فلفل سیاه در مواد پخش شود و طبق ذائقه می توانید از مقداری پودر فلفل قرمز نیز استفاده کنید و به مواد اضافه کنید. ، انجام دادن .

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی اجاق قرار دهید تا آب به نقطه جوش برسد، سپس برنجی را که از شب قبل خیس کرده اید در قابلمه بریزید و کمی روغن و نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله هشتم

سپس برنج را با آب 7-8 دقیقه بجوشانید و کمی نرم شود سپس برنج را آبکش کرده و کنار بگذارید سپس ظرف دیگری بردارید و کف آن را با روغن یا کره چرب کنید و یک لایه برنج آبکش شده بریزید. مخلوط در کف قابلمه.

مرحله نهم

سپس سطح برنج را با کفگیر صاف کرده و کمی فشار دهید، سپس یک لایه از مخلوط اسفناج و پیاز داغ بریزید و روی سطح آن را پخش کنید، سپس یک لایه برنج و یک لایه مرغ سرخ شده و سپس یک لایه دیگر اضافه کنید. لایه. لایه برنج بریزید

مرحله دهم

سپس یک لایه از لبوهای خلال شده را روی برنج بریزید و روی سطح آنها پهن کنید و یک لایه دیگر برنج بریزید و صاف کنید و روی هر لایه برنج مقداری چاشنی پلو بپاشید و 45 دقیقه استراحت دهید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا