آشپزی

طرز تهیه اسفناج پهلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مخلفات اسفناج

پالو اسفناج یکی از غذاهای خوشمزه و محلی مازندرانی است که طرفداران زیادی دارد برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله آن. طرز تهیه مخلفات اسفناج برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
سینه و ران مرغ 500 گرم
پیاز 2 عدد
اسفناج 1 کیلوگرم
رب آلو 1 قاشق غذاخوری
آب پرتقال ½ فنجان
جعفری و شنبلیله تازه کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه مخلفات اسفناج

مرحله اول

من آماده می کنم یک طرف اسفناج خوشمزه در ابتدای کار تکه های مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل در ظرف مناسبی می چینیم و کمی می مالیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. سپس تکه های مرغ را به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم

بعد از این مدت یک تابه مناسب روی اجاق می گذاریم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. حالا تکه های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و در تابه قرار دهید.

سطح سوم

در این مرحله تکه های مرغ را دو طرف کاملا سرخ می کنیم و از ماهیتابه خارج می کنیم سپس پیازها را نگینی خرد می کنیم و به همان ماهیتابه اضافه می کنیم. سپس پیاز را خوب تفت دهید تا سبک و شفاف شود.

مرحله چهارم

حالا جعفری را به همراه اسفناج و شنبلیله نگینی خرد کرده و به ماهیتابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ سبزی تغییر کند. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزیجات و ادویه ها سرخ شوند سپس تکه های مرغ را در تابه می گذاریم. سپس رب آلو را با 2 فنجان آب مخلوط کنید تا حل شود، سپس آن را به تابه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم خورش به مدت ۱ ساعت روی آتش بماند تا کاملا بپزد و جا بیفتد. بعد از این مدت آب پرتقال را به تابه اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد.

مرحله هفتم

بعد از 5 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و اسفناج ها را در ظرف مورد نظر بریزید. در آخر اسفناج را با برنج زعفرانی، سالاد فصل یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا