آشپزی

طرز تهیه اشترودل گوشت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه اشترودل با گوشت

اشترودل گوشت یکی از غذاهای لذیذ و ساده است که می توانید با مواد مختلف تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه اشترودل با گوشت برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای خمیر
خمیر مخمر 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
آب ولرم 1 فنجان
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
ماست 3 قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
آرد سفید 4 لیوان
نمک نوک یک قاشق چای خوری
مواد میانی
گوشت چرخکرده 400 گرم
پیاز 1 قطعه
قارچ 10 عدد
نمک و فلفل کافی
دانه زردچوبه و پودر گشنیز کافی
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره
زرده 1 قطعه
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
کنجد کافی

طرز تهیه اشترودل با گوشت

مرحله اول

من آماده می کنم اشترودل خوشمزه با گوشت در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم به این صورت که مایه را به همراه شکر و آب در ظرف مناسبی می ریزیم سپس هم می زنیم و درب ظرف را می بندیم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید مایه 10 دقیقه بماند تا عمل کند، سپس ماست را به همراه سفیده تخم مرغ، روغن و نمک در کاسه اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

سطح سوم

سپس آرد را 3 بار الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر نرمی به دست آید که به دست نچسبد. توجه داشته باشید که مقدار آن ممکن است بسته به انواع آرد متفاوت باشد.

مرحله چهارم

حالا روی خمیر را با یک پارچه نخی تمیز بپوشانید و بگذارید خمیر به مدت 1 ساعت در دمای اتاق استراحت کند تا حجم آن تا 3 برابر شود. در این فاصله مواد میانی اشترودل را درست می کنیم.

مرحله پنجم

برای این کار پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه ای با روغن مایع بریزید سپس روی اجاق بگذارید و تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر تخم گشنیز را به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت کاملا بپزد. بعد قارچ رو ورقه ای برش میزنیم و به تابه اضافه میکنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد متوسط ​​را با حرارت زیاد سرخ می کنیم تا قارچ کاملا پخته شود و آب نریزد. بعد از استراحت خمیر فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا کاملا گرم شود سپس خمیر را ورز دهید.

مرحله هشتم

وقتی خمیر اضافی برداشته شد، آن را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید و دوباره روی آنها را با حوله بپوشانید تا 10 دقیقه استراحت کند. بعد از این مدت آنها را روی سطح آردپاشی شده قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری از مواد میانی را روی خمیر می ریزیم و خمیر را به دلخواه جمع می کنیم سپس با چاقو برشی روی خمیر ایجاد می کنیم. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را در سینی می چینیم.

مرحله دهم

سپس روی خمیر را با مخلوط زرده و زعفران دم پز شده می پوشانیم و با کنجد پخش می کنیم و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت 30 دقیقه بپزد. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا