آشپزی

طرز تهیه اشکنه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه اشکنه

اشکنه یکی از غذاهای قدیمی ایرانی است که در نقاط مختلف ایران به روش های مختلفی تهیه می شود. ریشه این غذا به خراسان برمی گردد. این غذا بسیار سریع و آسان تهیه می شود و معمولاً شامل مرغ و گوشت نمی شود و به روش تقریباً گیاهی تهیه می شود. وجه اشتراک همه دستور العمل ها پیازچه و آرد است که به اشکنه قوام می دهد. در این دستور برای شما یک آش یا آش ساده با پیاز و سیب زمینی آماده کرده ایم. می توانید این غذای خوشمزه را در کاسه های بزرگ سوپ سرو کنید و در حین خوردن مقداری نان در آن خرد کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه با سایت نیتاچی همراه باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
یک تخم مرغ 4 عدد
سیب زمینیها 1 قطعه
دسترسی 6 لیوان
پیاز 2 عدد
آرد گندم 4 قاشق غذاخوری
زغال اخته 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون تا جایی که لازم است
نمک، فلفل، زردچوبه تا جایی که لازم است

طرز تهیه اشکنه

مرحله اول

مانند بسیاری از غذاهای لذیذ ایرانی، برای درست کردن یک اشکنه ساده ابتدا مقداری پیاز داغ میل کنید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید، سپس آن را به اندازه های مساوی برش دهید. ظرف مناسبی را روی اجاق گاز قرار دهید.

مرحله دوم

سپس پیاز را با کمی روغن تفت دهید. می توانید پیاز را سرخ کنید تا طلایی یا کمی تیره شود. کمی روغن زیتون در ظرفی جداگانه ریخته و سپس آرد را در روغن تفت می دهیم تا بوی خامی آن کاملا گرفته شود.

سطح سوم

سپس زردچوبه را به آن اضافه کرده و کاملا تفت دهید تا زردچوبه کمی تغییر رنگ دهد و آنتی اکسیدان های آن آزاد شود. حالا در چند مرحله باید آب گوشت یا آب گوشت صاف شده را بدون چربی به آرد اضافه کنید و کم کم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از اینکه مقداری آرد حل شد، کمی آب اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. با این روش آرد دیگر گلوله نمی شود. پس از حل شدن کامل در یک دست، مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم

اگر آب گوشت ندارید، می توانید از یک قرص گوشت حل شده در آب استفاده کنید. حالا پیاز داغ را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و بگذارید کاملا بپزد. در این مرحله سیب زمینی ها را پوست بگیرید.

مرحله ششم

سپس آن را به قطعات کوچک برش دهید و به اشکنه اضافه کنید. تخم مرغ ها را در ظرف تمیزی بریزید و با همزن یا چنگال بزنید تا زرده و سفیده کاملا با هم ترکیب شوند. تخم مرغ ها را در چند مرحله به خمیر اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از هر بار هم زدن را فراموش نکنید تا تکه های تخم مرغ در اندازه های کوچک بسته شود و اشکنه شما شکل زیباتر و شکیل تری پیدا کند. چند دقیقه بعد از جا افتادن تخم مرغ ها، حرارت را خاموش کنید.

مرحله هشتم

سپس روی آش را با مقداری شنبلیله خشک تزیین کرده و برای عزیزانتان سرو کنید. نوش جان. اشکنه انواع مختلفی دارد و به روش های مختلفی طعم دار می شود. در صورت تمایل می توانید مقداری پوره گوجه فرنگی به این دستور اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا