آشپزی

طرز تهیه املت قارچ و اسفناج با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه املت قارچ و اسفناج

املت با قارچ و اسفناج یکی از املت های خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف با مواد مختلف بسیار راحت درست می شود.شما می توانید از این املت خوشمزه که طرفداران زیادی دارد برای صبحانه یا به عنوان یک میان وعده سریع و آسان استفاده کنید. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه املت قارچ و اسفناج در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
پیاز 1 قطعه
کره کافی
قارچ 200 گرم
نمک و فلفل کافی
پودر سیر و آویشن کافی
اسفناج 100 گرم
پنیر خامه ای 100 گرم
یک تخم مرغ 3 عدد
زعفران 2 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم
پیتزا با پنیر 100 گرم
پنیر ورقه شده 2 عدد
نعنا، ریحان و شوید برای تزیین کافی
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزیین کافی
آویشن برای تزیین کافی
فلفل سبز شیرین برای دارچین 6 تا 7 عدد
برش های لیمو را برای دارچین برش دهید 1 قطعه

طرز تهیه املت قارچ و اسفناج

مرحله 1: پیاز را خرد کرده و سرخ کنید

ابتدا پیاز را پوست گرفته و شسته و نازک برش دهید و داخل ماهیتابه روغن بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیاز را در روغن داغ تفت دهید تا روشن شود و شیشه ای شود. قوام پیاز باید کاملا نرم باشد.

مرحله دوم: قارچ ها را خرد کرده و با پیاز تفت دهید

سپس قارچ ها را که از قبل شسته اید و ضایعات آنها را از بین برده اید حلقه حلقه کنید سپس در ماهیتابه بریزید و با پیاز تفت دهید و حرارت را کمی زیاد کنید تا قارچ ها نشتی نداشته باشند سپس قارچ و پیاز را با هم مخلوط کنید. به صورت کامل.

مرحله 3: ادویه ها را به مواد اضافه کنید و آنها را بپزید

سپس ادویه هایی که شامل نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن می باشد را به ذائقه خود به مواد اضافه کنید کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود می توانید مقدار ادویه ها را بنا به ذائقه خود تغییر دهید.یا از ادویه دیگری استفاده کنید.

مرحله 4: اسفناج و تفت دادن را اضافه کنید و بپزید

سپس مقداری از برگ های اسفناج را که شسته و خشک کرده اید در ماهیتابه بریزید، کمی تفت دهید، سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید اسفناج با سایر مواد خوب بپزد تا بافت آنها نرم شود، اسفناج ها بعد از حدود 5 دقیقه نرم شوند.

مرحله 5: پنیر خامه ای را به مواد اضافه کنید

سپس در قابلمه را باز کنید، مقداری پنیر خامه ای به مواد اضافه کنید، با لیسک یا قاشق هم بزنید تا خوب مخلوط شود، پنیر خامه ای باید کاملا مخلوط شود. وقتی همه مواد مخلوط شدند، قابلمه را از تابه خارج کنید. کنار گذاشتن

مرحله 6: تخم مرغ ها را با ادویه ها مخلوط کنید

بعد تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با چنگال هم میزنیم تا گلوله شده و بافت کاملا یکدست شود سپس ادویه ها را که شامل نمک و فلفل است به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و هم میزنیم تا عطر ادویه ها پخش شود. تخم مرغ را بخور

مرحله هفتم: جوشاندن زعفران و مخلوط کردن با مواد

سپس در ظرف کوچکی مقداری زعفران بریزید و مقداری آب جوش اضافه کنید و روی آن را بپوشانید و بگذارید زعفران دم بکشد و غلیظ شود سپس زعفران دم کرده را به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله هشتم: کره را در تابه ذوب کرده و تخم مرغ ها را داخل آن بریزید

وقتی رنگ و عطر و طعم زعفران کاملا به خورد تخم مرغ ها رفت، در تابه ای کمی روغن بریزید، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره آب شود، سپس تخم مرغ ها را در تابه بریزید، تابه را تکان دهید. کمی تا زمانی که تخم مرغ ها کف تابه را کاملا بپوشاند.

مرحله 9: پختن تخم مرغ و ریختن پنیر پیتزا روی آن

سپس در تابه را ببندید، تخم مرغ ها را با حرارت ملایم خوب بپزید و آماده شوید، پس از پخته شدن تخم مرغ ها، تابه را بیرون بیاورید، کمی پنیر پیتزا را روی نیمه پایینی تخم مرغ ها بریزید و روی آن پهن کنید تا نیمی از تخم مرغ ها با پنیر آغشته شود. .

مرحله 10: مواد را روی پنیر پیتزا بریزید و پنیر ورقه شده را روی مواد قرار دهید.

سپس مقداری از مخلوط مواد را روی پنیر پیتزا بریزید تا کاملا سطح مواد را بپوشاند سپس مقداری پنیر رنده شده را روی مواد قرار دهید.مقدار پنیر پیتزا و پنیر رنده شده بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد، می توانید مقدار را کاهش دهید

مرحله یازدهم: املت را تا کرده و از روی حرارت بردارید

هرچه تعداد پنیر یا پنیر پیتزا بیشتر باشد املت لذیذتر و لذیذتر می شود سپس نصف دیگر تخم مرغ را روی نیمی از فیلینگ بریزید تا به شکل نیم دایره درآید و کمی روی دو طرف املت فشار دهید تا پنیر ذوب شود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوازدهم: پنیر پارمزان را روی املت قارچ و اسفناج بریزید

سپس روی املت فرم گرفته مقداری پارمزان بریزید و آن را پهن کنید تا پنیر از روی حرارت آب شود و داخل تخم مرغ ها برود سپس املت قارچ و اسفناج را به اندازه دلخواه برش دهید سپس چند برش از آن را در ظرف مناسبی قرار دهید.

مرحله سیزدهم: روی املت را با قارچ و اسفناج تزئین کنید

سپس روی املت را با مقداری نعناع، ​​ریحان و برگ رازیانه تازه تزیین کنید، همچنین می توانید روی املت مقداری سس گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی بریزید، مقداری پودر آویشن روی املت بپاشید، سپس مقداری فلفل سبز شیرین و چند تکه لیمو ترش. املت در آخر املت قارچ و اسفناج را به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مقوی یا یک صبحانه ساده و سریع با نان تازه، زیتون پرورشی، دارچین و تزیینات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا