آشپزی

طرز تهیه املت منه من +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه املت

املت من یکی از غذاهای اصیل ترکی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل را مرحله به مرحله ببینید. چگونه املت خود را درست کنم برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
یک تخم مرغ 2 عدد
شکار سوجوک کافی
گوجه فرنگی 3 عدد
فلفل سبز 2 عدد
پیاز 1 قطعه بزرگ
پونه کوهی خشک شده 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
فلفل دلمه ای و پاپریکا کافی
روغن مایع کافی

چگونه املت خود را درست کنم

مرحله اول

برای تهیه املت ترکی ابتدا گوجه ها را شسته سپس پوست آن را جدا کرده و ریز خرد می کنیم. سپس درب سوسیس را برمی داریم سپس به اندازه دلخواه برش می دهیم.

مرحله دوم

حالا فلفل سبز را شسته و حلقه حلقه می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و ریز خرد می کنیم سپس در ظرف مناسبی با حرارت ملایم می گذاریم.

سطح سوم

در این مرحله کمی روغن مایع داخل ماهیتابه می ریزیم سپس پیاز را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس فلفل سبز را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

مرحله چهارم

حالا در تابه مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر زردچوبه بیرون بیاید. سپس سوسیس خرد شده را به پیاز اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا سوسیس کمی سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه را به سوسیس اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز، پونه کوهی و فلفل قرمز را به املت اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

در آخر وقتی بوی خامی ادویه ها از بین رفت، تخم مرغ ها را اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و اجازه می دهیم تا تخم مرغ ها کاملا بپزند. در آخر املت مانه مانه را با نان سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا