آشپزی

طرز تهیه انجیر خشک با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه انجیر خشک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه انجیر خشک

انجیر خشک یکی از انواع فرآورده های انجیر است که معمولا به عنوان میان وعده استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه انجیر خشک برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای انجیر خشک
انجیر رسیده کافی

طرز تهیه انجیر خشک

مرحله اول

برای تهیه انجیر خشک خانگی ابتدا انجیرها را با آب سرد بشویید تا گرد و غبار آن از بین برود. سپس انجیرها را روی یک حوله نخی تمیز پهن می کنیم، سپس می گذاریم آب اضافی آنها گرفته شود.

مرحله دوم

حالا ساقه ها را از انجیر جدا می کنیم و از وسط نصف می کنیم. سپس انجیرها را با فاصله از هم روی توری قرار می دهیم سپس با یک پارچه توری تمیز روی انجیرها را می پوشانیم.

سطح سوم

در این مرحله انجیرها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می دهیم سپس به مدت 2-3 روز می گذاریم تا کاملا خشک شوند. در این مدت هر روز انجیر را چک می کنیم تا دو طرف آن کاملا خشک شود.

مرحله چهارم

هر روز انجیرها را برمی گردانیم تا طرف دیگر در معرض آفتاب قرار بگیرد و کاملا خشک شود. سپس بعد از 2-3 روز که سطح بیرونی انجیرها کاملا خشک و چروک شد و آب داخل آن نبود، انجیر آماده است.

مرحله پنجم

در آخر انجیرها را از توری خارج می کنیم سپس ظرف درب دار را انتخاب کرده و انجیرها را در آن قرار می دهیم سپس درب ظرف را بسته و در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا