آشپزی

طرز تهیه اکبر جوجه دونفره با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه اکبر جوجه دونفره را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه اکبر جوجه دوبل

اکبر جوجه یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که اصل آن به شهرستان گلوکه در استان مازندران می رسد. البته امروزه به دلیل محبوبیت این غذای خوشمزه در تمام شهرهای کشورمان یافت می شود. اکبر یوه نوعی غذایی است که از مرغ تهیه می شود و طعم متفاوت آن به دلیل رب و کره انار و طرز تهیه آن است. این غذا در واقع مرغ محلی سرخ شده است که با برنج زعفرانی و رب انار سرو می شود. این رستوران که امروزه زنجیره ای است و در بسیاری از شهرهای ایران فعالیت می کند، به نام موسس این رستوران که در واقع این غذا را اختراع کرده است، نامگذاری شده است. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز پخت اکبر مرغ برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
مرغ (تا 1 کیلوگرم) 1 قطعه
آب لیمو به میزان لازم (حدود 1 فنجان)
سیر 2 قرص
پیاز متوسط 1 قطعه
نمک و فلفل کافی
دارچین (اختیاری) به میل خود
زعفران آب شده حدود نصف فنجان
کره 100 گرم
کره 1 تا 2 فنجان

طرز پخت اکبر مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم اکبر مرغ خوشمزه و خاص در ابتدای کار مرغ را به یک اندازه نصف می کنیم سپس در ظرف مناسبی می گذاریم. سپس سیر را خرد کرده و همراه با آبلیمو به کاسه مرغ اضافه کنید.

مرحله دوم

پیاز را شسته و پوست گرفته و خلال می کنیم و به آن اضافه می کنیم. زعفران و ادویه ها را به مرغ اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و مرغ را داخل آن قرار دهید. در ظرف را ببندید یا با سلفون بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید و اجازه دهید حدود 2 ساعت مزه دار شود.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط روغن و کره را در قابلمه مناسبی می ریزیم و می گذاریم داغ شود. توجه داشته باشید که مقدار روغن پخت اکبر جوچه بسیار زیاد است، بنابراین وقتی مرغ را داخل روغن می گذاریم، زیر آب می رود.

مرحله چهارم

مرغ را از مواد خارج کرده و تمام تکه های سیر و پیاز را از آن جدا کنید. اگر جدا نشود در روغن می سوزد. و سپس مرغ را تا حدودی با دستمال خشک می کنیم. مرغ را داخل روغن می ریزیم و حرارت را خیلی کم می کنیم.

مرحله پنجم

سپس قابلمه را در قابلمه می گذاریم تا کم کم بجوشد و مغز پخته شود. حدود دو ساعت می گذرد و کم کم مرغ آب می ریزد. بعد از اینکه یک طرف مرغ را سرخ کردیم، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. مرغ را در ظرف سرو قرار داده و با رب انار سرو کنید.

مرحله ششم

قبل از سرخ شدن می توانیم مرغ را 10-15 دقیقه بجوشانیم تا بهتر بپزد. اجازه دهید مرغ حداقل 3 ساعت یعنی کمتر از 3 ساعت در مواد بخوابد. هر چه بیشتر در مواد باشد، بهتر است از شب قبل در مواد بریزید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا