آشپزی

طرز تهیه بادمجان پلو شیرازی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه بادمجان پلو شیرازی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پلو بادمجان شیرازی

بادمجان پلو یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که با دستور پخت و مواد اولیه مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پلو بادمجان شیرازی برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
پیاز 1 قطعه بزرگ
گوشت بره و گوسفند 400 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
سیر 1 قرص
بادمجان 2 عدد وسط
چوب دارچین 1 قطعه
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه پلو بادمجان شیرازی

مرحله اول

برای تهیه بادمجان پلو ابتدا برنج را با آب و نمک در ظرفی بریزید و بگذارید خوب خیس بخورد. زمان خیساندن برنج به تازگی آن بستگی دارد و هر چه برنج تازه تر باشد نیاز به خیساندن آن کمتر است.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد کنید سپس ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس پیاز را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبک شود.

سطح سوم

حالا کمی زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. سپس گوشت را به صورت چرخ کرده برش می دهیم و به قابلمه اضافه می کنیم سپس خوب تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه گوشت کمی سرخ شد، پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود، سپس سیر را رنده کرده و همراه با زعفران و چوب دارچین دم کرده به تابه اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم سپس 2 پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم. حالا بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد کف روی سطح آب را با قاشق جمع می کنیم و دور می اندازیم تا بوی گوشت کاملا از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بپزد. در این مدت بادمجان ها را مکعبی خرد کرده و به مدت 15 دقیقه در یک کاسه آب نمک قرار دهید.

مرحله هفتم

بعد از این مدت بادمجان ها را آبکشی می کنیم سپس ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم. بعد از اینکه روغن خوب داغ شد، بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و کاملا تفت می دهیم.

مرحله هشتم

پس از سرخ شدن بادمجان ها را کنار بگذارید و شروع به تهیه برنج کنید. در مرحله بعد یک ظرف مناسب را تا نیمه از آب پر کنید سپس 1 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله نهم

وقتی آب به نقطه جوش رسید، برنج را به قابلمه اضافه کنید و حدود 8 تا 10 دقیقه تفت دهید تا برنج نرم شود. توجه داشته باشید که از آنجایی که این غذا جزو برنج های مخلوط محسوب می شود، باید تا زمانی که برنج زنده است آبکشی کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله پس از پخت کامل گوشت آن را از روی حرارت بردارید سپس چوب دارچین را از قابلمه خارج کرده و دور بریزید. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم.

مرحله یازدهم

برای ته دیگ بنا به ذائقه خود نان پیتا یا برش های سیب زمینی را ته آن بگذارید سپس کف قابلمه را با کمی برنج آبکش شده بپوشانید. سپس مقداری گوشت سرخ شده و بادمجان را روی برنج می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله مقداری برنج روی بادمجان و دوباره گوشت می ریزیم. به همین ترتیب مواد را به صورت لایه ای در قابلمه می ریزیم سپس درب قابلمه را می گذاریم. در آخر قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا برنج بپزد.

مرحله سیزدهم

پخت برنج حدود 45 دقیقه طول می کشد. در آخر بادمجان پلو را در قابلمه هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست شود. سپس در بشقاب مورد نظر گذاشته و با سالاد شیرازی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا