آشپزی

طرز تهیه باسلوق گردویی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه گردوی خوشمزه

آجیل باسلوق یکی از خوشمزه ترین شیرینی های ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه گردوی خوشمزه برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای خوردن گردو
نشاسته 1 فنجان
اب 3 فنجان
گل سرخ ⅓ لیوان
جوهر لیمو ¼ قاشق چایخوری
قند 1.5 فنجان
کره 20 گرم
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری
گردو کافی
پودر نارگیل 1 فنجان

طرز تهیه گردوی خوشمزه

مرحله اول

برای تهیه ریحان گردویی خاص و خوشمزه ابتدا نشاسته را به همراه ۲ پیمانه آب در ظرف مناسبی بریزید و هم بزنید تا نشاسته کاملا در آب حل شود سپس کاسه را کنار بگذارید.

مرحله دوم

در این مرحله آب باقیمانده را به همراه شکر، گلاب و زعفران دم کرده در قابلمه مناسبی بریزید، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

سطح سوم

حالا جوهر لیمو را به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا شکر کاملا در آب حل شود. سپس کمی زمان می دهیم تا آب بجوشد سپس مخلوط نشاسته و آب را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله باید مرتب مواد داخل قابلمه را هم بزنیم تا طعم و بوی خامی نشاسته کاملا حل شود. توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید روی کمترین درجه باشد تا نشاسته کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

مرحله اختلاط نشاسته حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد پس باید با حوصله این مرحله را طی کنیم. باید مواد را با هم مخلوط کنیم تا گهواره ای در وسط تابه درست شود.

مرحله ششم

بعد از اینکه مواد در وسط قابلمه با هم جمع شدند، کره و وانیل را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا کره و وانیل جذب مایه شود. پس از ترکیب شدن مواد، ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

در این مرحله پودر نارگیل را در بشقاب بریزید سپس به اندازه یک نارنگی کوچک بگیرید و به شکل گرد در آورید. سپس نیمی از گردو را روی آن گذاشته و فشار دهید تا در بشلیوک فرو برود.

مرحله هشتم

در صورت تمایل می توانید سس باسلوق را روی پلاستیک روغنی به صورت یکنواخت بمالید سپس گردوی خرد شده را وسط آن قرار دهید. سپس مخلوط باسلوق را به صورت لوله جمع آوری کرده و به اندازه های دلخواه برش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا