آشپزی

طرز تهیه باقالی پخته بازاری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه باقالی پخته بازاری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حبوبات بازاری

لوبیا پخته یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که می توانید با طعم های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حبوبات بازاری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
لوبیا خشک 500 گرم
فلفل چیلی (اختیاری) 2 عدد
اب کافی
سول و گلپر کافی
سماق و سرکه کافی

طرز تهیه حبوبات بازاری

مرحله اول

من آماده می کنم لوبیا پخته خوشمزه ابتدا یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و لوبیاهای خشک را داخل آن می ریزیم سپس چند مرحله می شوییم تا آب شفاف شود. سپس روی کاسه آب ولرم میریزم و میگذارم در دمای محیط بماند.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید لوبیای خشک به مدت 24 ساعت خیس بخورد. در این ۲۴ ساعت چند بار آب حبوبات را عوض می کنیم؟ بعد از این مدت حبوبات را در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها گرفته شود.

سطح سوم

در این مرحله یک قابلمه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم و حبوبات را داخل قابلمه می ریزیم سپس آن را پر از آب می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله چهارم

زمانی که آب داخل قابلمه شروع به جوشیدن کرد، حرارت را روی متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید حبوبات به مدت ۲ تا ۳ ساعت بپزند. اگر می خواهیم طعم حبوبات تند باشد، می توانیم مقداری فلفل تند به قابلمه اضافه کنیم.

مرحله پنجم

بعد از ۲ ساعت حبوبات را امتحان کنید، اگر هنوز پخته نشده اند، یک ساعت دیگر روی اجاق بگذارید تا کاملا بپزند. اگر آب کم بود، مقداری آب جوش دوباره داخل قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از یک ساعت دیگر، اگر حبوبات کاملاً پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید. در آخر حبوبات را به همراه آب جوشانده در ظرف دلخواه خود می ریزیم سپس با گلپر و سماق و سرکه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا