آشپزی

طرز تهیه باقالی پلو با تن ماهی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه باقالی پلو با تن ماهی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه لوبیا پلو با ماهی تن

باگالی پلو با ماهی تن یکی از غذاهای خوش طعم و لذیذی است که با مواد مختلف می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد.این غذای لذیذ برای پذیرایی و مهمانی ها مناسب است و طرفداران زیادی دارد.تهیه باگالی پلو با ماهی تن بسیار آسان است. برای راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تن پلو به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
ماهی تن بزرگ یا کوچک 1 یا 2 عدد
باگلی 1 فنجان
شوید تازه خرد شده 1 لیوان و نیم
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
چاشنی برای برنج کافی
برنج 2 لیوان
کره کافی
پیازچه تازه، ریحان و شوید برای تزیین کافی

طرز تهیه لوبیا پلو با ماهی تن

مرحله 1: ماهی تن را بجوشانید

ابتدا ماهی تن را در قابلمه ریخته و مقداری آب بریزید و اجازه دهید ماهی تن به مدت 20 دقیقه در آب بجوشد و آماده مصرف است سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و درب ماهی تن را باز کرده و در ظرفی قرار دهید. تا روغن جدا شود.

مرحله 2: ماهی تن را در روغن سرخ کنید

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود سپس گوشت ماهی تن را جدا کرده و در ماهیتابه بریزید و با روغن داغ کمی تفت دهید سپس مقداری حبوباتی که از قبل آماده کرده اید در تابه بریزید. ماهی تابه ..

مرحله 3: لوبیا و ادویه ها را اضافه کرده و تفت دهید

لوبیاها را همراه با ماهی تن تفت دهید تا بوی خامی آنها از بین برود و رنگ آنها کمی تغییر کند، سپس ادویه ها شامل نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به مقدار دلخواه اضافه کنید و طبق ذائقه تفت دهید تا عطرشان آزاد شود.

مرحله چهارم: شوید خرد شده را به مواد اضافه کنید

سعی کنید کمی بیشتر از زردچوبه استفاده کنید چون باعث خوشرنگ شدن غذا می شود.بعد از اینکه ادویه ها را با ماهی تن و لوبیا حدود 5 دقیقه تفت دادید، مقداری رازیانه را که از قبل شسته اید و آب اضافی آن رفته است، ریز خرد کنید.

مرحله 5: رازیانه را در تابه تفت دهید

رازیانه خرد شده را در تابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید تا عطر رازیانه گرفته شود و همه مواد خوب مخلوط شوند، رازیانه را با بقیه مواد حدود دو دقیقه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند سپس تابه را بردارید. از تابه از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ششم: در قابلمه ای آب را بجوشانید و برنج را داخل آن بریزید

سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند و بعد از اینکه آب به جوش آمد برنجی را که از شب قبل یا چند ساعت قبل در آب خیس کرده اید و نمک زده اید در قابلمه آب جوش بریزید تا بپزد. کمی نرم کردن

مرحله 7: برنج را بپزید و آبکش کنید

سپس برنج را به مدت 6 تا 7 دقیقه در آب بجوشانید، بافت کمی نرم شود، تا این زمان برنج نیم پز شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را آبکش کنید، سپس در سبد بریزید و بگذارید. آنها آب اضافی را تخلیه می کنند.

مرحله هشتم: کف قابلمه را با سیب زمینی درست کنید

سپس در تابه ای دیگر مقداری روغن بریزید، سپس از هر ته تابه ای که دوست دارید استفاده کنید، می توانید برای ته تابه از نان خلال شده یا سیب زمینی حلقه شده استفاده کنید، ته تابه برای مهمانی ها مناسب تر است.

مرحله نهم: برنج و ادویه پلو را کف ظرف بریزید

سیب زمینی های از قبل حلقه شده را در کنجد آغشته کنید سپس ته قابلمه بگذارید تا سیب زمینی ها کف قابلمه را کاملا بپوشانند سپس یک لایه برنج آبکش شده در قابلمه روی سیب زمینی ها بریزید، کمی چاشنی پیلو به آن اضافه کنید.

مرحله دهم: چاشنی تن ماهی و پلو را روی برنج بریزید

ادویه پلو را روی سطح برنج بمالید، سپس مقداری از مخلوط تن ماهی را روی برنج بریزید و پهن کنید، دوباره یک لایه برنج آبکش شده روی ماهی تن بریزید، سپس چاشنی پلو و یک لایه دیگر ماهی تن را روی برنج اضافه کنید. ریختن

مرحله یازدهم: روی برنج چند تکه کره اضافه کنید و در قابلمه را ببندید

به همین ترتیب ادامه دهید تا آخرین لایه برنج را بریزید، چاشنی پلو را اضافه کنید، استفاده از چاشنی پلو را فراموش نکنید زیرا عطر و طعم فوق العاده ای به برنج شما می دهد، سپس چند برش کره روی برنج بزنید. در قابلمه را ببندید و روی آتش ملایم بپزید.

مرحله دوازدهم: لوبیا پلو را بجوشانید و در ظرف مناسبی بچینید و تزئین کنید

سپس اجازه دهید ماهی تن پلو حدود یک ساعت بپزد و خوب دم بکشد، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و ماهی تن پلو را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با برگ نعنا و ریحان بپاشید و با شوید تازه تزیین کنید. در آخر لوبیا پلو را با ماهی تن به عنوان یک غذای خوشمزه برای پذیرایی و مهمانی با سالاد، ترشی، دارچین و تزیین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا