آشپزی

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت قلقلی با طعمی فوق العاده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت لوبیا و برنج با گوشت قلقلی

باگالی پلو با گوشت قلقلی یکی از غذاهای لذیذی است که طرفداران زیادی دارد و به روش های مختلف با مواد مختلف درست می شود، شما می توانید این غذای خوشمزه را خیلی راحت درست کنید و برای پذیرایی و مهمانی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
گوشت چرخکرده 400 گرم
پیاز متوسط 2 عدد
فلفل، نمک و پودر سیر کافی
نمک، زردچوبه و فلفل (ادویه سس) کافی
پیاز بزرگ 1 قطعه
برنج 2 لیوان
لوبیا 1 فنجان
شوید خشک یا تازه به مقدار کمی
کره 25 گرم
زعفران آب پز کافی
پیازچه تازه، ریحان و شوید برای تزیین کافی

طرز تهیه لوبیا و برنج با گوشت

مرحله اول: پیاز را رنده کرده و با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید

ابتدا مقداری گوشت چرخ کرده را در ظرفی بریزید سپس پیازها را پوست گرفته و بشویید و با رنده ریز رنده کنید و در ظرفی بریزید و آب پیازها را بگیرید سپس پیاز رنده شده را روی گوشت چرخ کرده بریزید و خوب مخلوط کنید. انجام شده.

مرحله 2: ادویه ها را به مخلوط پیاز و چرخ کرده اضافه کنید

مخلوط پیاز و قیمه را ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس ادویه هایی که شامل فلفل، نمک و پودر سیر است را به مقدار دلخواه در آن بریزید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله 3: روی مخلوط مواد را بپوشانید و در یخچال قرار دهید

سپس مخلوط را ورز دهید و در ظرفی بریزید و روی ظرف را با نایلون یا سلفون بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید و اجازه دهید مخلوط گوشت چرخ کرده و پیاز و ادویه جات خوب استراحت کند و بافت آنها یکدست شود و عطر و طعم آنها مخلوط شود. خوب.

مرحله 4: کره را ذوب کرده و با دست به مخلوط شکل دهید

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس مقداری روغن در تابه بریزید تا کره آب شود، وقتی مخلوط کره و روغن داغ شد، گوشت را از یخچال خارج کنید. کمی اضافه کنید بیرون بیاورید و با دست شکل دهید.

مرحله پنجم: گوشت قلکلیس را با کره و روغن در تابه سرخ کنید

مخلوط را به شکل گردو در آورید و کاملا گرد کنید سپس در تابه ای قرار دهید تا در روغن داغ سرخ شود و کل مخلوط را به همین ترتیب آماده کنید و در ماهیتابه قرار دهید و در روغن داغ سرخ کنید تا رنگ آن تغییر کند. طرف گوشتی آن روی کلاتیس ها سرخ می شود، برگردانده می شوند.

مرحله 6: پیاز را خلال کنید

تمام قسمت های گوش ساردین را سرخ کنید تا کاملا تغییر رنگ داده و طلایی شود، سپس گوشت ساردین را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید، سپس پیاز را پوست گرفته، بشویید، به صورت خلال های نازک برش دهید و له کنید.

مرحله هفتم: پیاز را سرخ کرده و ادویه جات را به آن اضافه کنید

سپس در همان ماهیتابه مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیاز را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس مقداری نمک و زردچوبه و فلفل سیاه روی آن بریزید. پیاز را کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود.

مرحله هشتم: آب جوش و زعفران پخته شده را روی مواد داخل تابه بریزید و بپزید

وقتی زردچوبه رنگ شد و عطر ادویه ها پخش شد، کوفته ها را روی مواد بچینید، سپس داخل تابه مقداری آب جوش بریزید، روی کوفته ها مقداری زعفران آب پز غلیظ بریزید و در تابه را بپوشانید و بگذارید 20 تا بپزد. دقایق. کاملا مناسب است

مرحله نهم: برنج، آب و نمک را داخل قابلمه بریزید

در همین حین برای درست کردن کته باقالی، برنجی را که در مخلوط آب و نمک خیس کرده اید، یک ساعت در قابلمه بریزید، مقداری آب به برنج اضافه کنید تا آب آن بالای سطح برنج باشد. به برنج اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید.

مرحله 10: قابلمه را روی اجاق بگذارید و لوبیا و لوبیا را به برنج اضافه کنید.

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس ته آب را جمع کرده و دور بریزید، سپس کمی روغن به برنج اضافه کنید و با آن مخلوط کنید، حبوبات را در قابلمه روی برنج بریزید هم بزنید تا خوب شود. مختلط

مرحله 11: رازیانه خشک را اضافه کنید و برنج را بپزید

وقتی آب برنج کشیده شد، مقداری رازیانه خشک روی برنج بریزید، هم بزنید تا خوب مخلوط شود، یادتان باشد برنج را به آرامی هم بزنید تا نچسبد، سپس در قابلمه را با درب ببندید، بگذارید برنج بپزد. یک ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد.

مرحله دوازدهم: برنج را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

بعد از اینکه گوشت کلکالی خوب پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم، برنج پخته شده را از روی حرارت برداشته، سپس برنج و برنج را در ظرف مناسبی ریخته و با کمی زعفران می‌پاشیم.

مرحله سیزدهم: انتخاب گوشت قلقلی روی دانه های پلو و تزیین آن

سپس گوشت قلقلی را روی لوبیا پلو بچینید و مقداری از مواد را داخل تابه کنار آن بریزید سپس روی لوبیا پلو گوشت قلقلی را با مقداری نعناع تازه و ریحان و برگ رازیانه و لیموی تازه تزیین کنید و روی آن را خلال کنید. چرخ می زنیم و کنار ظرف حبوبات و برنج می گذاریم. در آخر باگالی پیلو را با گوشت قلقلی به عنوان یک غذای خوشمزه و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی با سالاد، ترشی، دارچین و تزیین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا