آشپزی

طرز تهیه باقلوا باکو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه باقلوای باکو

باقلوا باکو یکی از شیرینی های خوشمزه و لذیذ ترکی است که بافتی سبک و ترد دارد و به روش ها و مواد مختلفی تهیه می شود.این شیرینی خوشمزه بسیار پرطرفدار است و بسیار شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی می باشد. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه باقلوا باکو به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای خمیر
ارد 800 گرم
کره نرم در دمای اتاق 180 گرم
زرده 3 عدد
خامه ترش 25 درصد 200 گرم
پودر خمیرمایه نصف قاشق چایخوری
پودر قند یا شکر 1 قاشق چایخوری
شیر ولرم 150 تا 200 میلی لیتر
مواد مورد نیاز برای لایه های میانی
گردوی آسیاب شده 600 گرم
شکر پودر شده 400 گرم
هل آسیاب شده 1 قاشق چایخوری
مواد لازم شربت
قند 400 گرم
اب 1 فنجان معادل 200 میلی لیتر است
آب لیمو یا آبلیموی تازه بالای یک قاشق چای خوری یا 1 قاشق مرباخوری
کره ذوب شده 200 گرم
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره
تخم مرغ کامل 1 قطعه
زرده 1 قطعه
کره ذوب شده شفاف 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه باقلوای باکو

مرحله اول

برای تهیه بقوا باکو ابتدا در قابلمه ای مقداری آب بریزید تا شربت درست شود سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود سپس شربت را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا شکر کاملا در آب حل شود. مخلوط آب و شکر را بجوشانید.

مرحله دوم

وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد، اجازه دهید 10 دقیقه بجوشد و مخلوط غلیظ شود و قوام بیشتری به خود بگیرد، سپس مقداری جوهر لیمو را روی شربت بریزید و با هم مخلوط کنید، اگر جوهر لیمو ندارید از آبلیمو استفاده کنید.

سطح سوم

سپس شربت را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود و به دمای محیط برسد سپس برای درست کردن خمیر آرد را در ظرفی الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس کره نرم شده را در دمای محیط اضافه کنید و اضافه کنید. .

مرحله چهارم

سپس زرده ها را داخل مواد ریخته و هم می زنیم تا تخم مرغ ها شروع به انعقاد کنند و با آرد و کره خوب مخلوط می کنیم سپس خامه ترش را به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شود سپس بیکینگ پودر را اضافه می کنیم. مخلوط مواد

نکته

می توانید به جای خامه ترش از ماست غلیظ یا خامه صبحانه معمولی استفاده کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس پودر قند یا شکر را به مواد اضافه کرده و هم میزنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس شیر ولرم را داخل مخلوط مواد ریخته و هم میزنیم تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید سپس خمیر را با دست ورز میدهیم و ورز میدهیم تا تقریبا سفت شود.

مرحله ششم

سپس خمیر را در ظرفی بریزید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و در دمای محیط قرار دهید تا نیم ساعت بماند و حجم آن زیاد شود و بعد از این مدت خمیر را به 12 قسمت مساوی تقسیم کرده و کنار بگذارید.

مرحله هفتم

برای تهیه مواد داخل باقلوا مقداری گردو را کاملاً پودر کرده و سپس پودر قند را به آن اضافه کرده و هم می زنیم و با هم مخلوط می کنیم سپس پودر هل آسیاب شده را روی آن ها می ریزیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. مخلوط کنید و یکنواخت شوید.

مرحله هشتم

سپس قالب یا قالبی به طول 35 سانتی متر و مربع 35 سانتی متر انتخاب کنید و کف آن را با کره نرم شده چرب کنید، سپس روی سطح صافی که آرد پاشی شده است، چانه های خمیر را بگذارید و به اندازه کف قالب یا تابه پهن کنید. . و نازک باز می شود.

مرحله نهم

سپس خمیر اول را کف تابه گذاشته و با چاقوی تیز اطراف خمیر را برش داده و مقداری از مواد گردو را بپاشید و پهن کنید سپس یک لایه دیگر از خمیر و دوباره مقداری از مخلوط مواد گردو را روی آن بپاشید.

مرحله دهم

به همین ترتیب تا لایه آخر ادامه دهید، فقط خمیر را روی لایه ها قرار دهید و لبه های خمیر را با چاقو به سمت داخل خط بکشید، سپس با خط کش برش های منظم 3 سانتی متری و بلند و نازک بزنید و سپس برش بزنید. مورب تا زمانی که شکل لوزی شود

مرحله یازدهم

بعد برای تهیه مواد دستمال، یک عدد تخم مرغ را در ظرف کوچکی بریزید و زرده ها را به آن اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا گلوله شده و بافت یکنواختی پیدا کند، سپس در ظرفی کمی روغن بریزید. .

مرحله دوازدهم

سپس کره را در حمام آب روی بخار کتری ذوب کرده و کف سفید را روی سطح آن جدا کرده و کنار می گذاریم و کره ذوب شده را روی تخم مرغ ها می ریزیم و خوب هم می زنیم تا طعم و عطر آن ها کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکنواختی شکل بگیرد. .

مرحله سیزدهم

سپس سطح ورقه های باقلوا را با مخلوطی از مواد تخم مرغ و گردو آغشته کنید، سپس روی هر برش نصف گردو بگذارید و کمی فشار دهید تا سفت شود، سپس قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید. ده دقیقه.

مرحله چهاردهم

فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید و اجازه دهید باقلوا چند دقیقه بپزد و پس از گذشت کمی و خشک شدن دستمال لایه رویی، سینی را از فر خارج کرده و سطح باقلوا را با چاقوی تیز برش دهید. تا آخر برش

مرحله پانزدهم

سپس مقداری کره آب شده روی باقلواها بریزید، فراموش نکنید که لایه سفید را از روی کره بردارید، در غیر این صورت باقلوا تیره و کدر می شود، سپس آن را در فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت 50 دقیقه تا یک ساعت بپزد. تمام لایه ها کاملاً آماده شده و سپس برای مدتی از فر خارج کنید.

مرحله شانزدهم

حالا سینی باقلواها را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند و سپس شربت خنک را روی آنها بریزید و بگذارید 2-3 ساعت بماند و شربت کاملا جذب آنها شود سپس با احتیاط و به آرامی باقلواها را از سینی خارج کنید. بیرون میاورم

مرحله هفدهم

سپس باقلوا را در ظرف دیگری بریزید و به سلیقه خود با پسته، پودر نارگیل، تکه های گردو، تکه های فندق و خلال بادام تزئین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا