آشپزی

طرز تهیه باقلوا نارگیلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه باقلوا نارگیلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه باقلوای نارگیلی

باقلوای نارگیلی یکی از شیرینی های بین المللی خوشمزه و سنتی است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه باقلوای نارگیلی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای باقلوای نارگیلی
پودر نارگیل 1 فنجان
نوار شربت 1 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
ارد 3 تا 3 و نیم فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
جوز هندی نوک یک قاشق غذاخوری
مواد لازم شربت
قند 3 لیوان
اب 2 لیوان
گل سرخ ¼ فنجان
زعفران پخته (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه ¼ قاشق غذاخوری
مواد تشکیل دهنده دستمال
یک تخم مرغ 1 قطعه
ماست 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقلوای نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه باقلوای نارگیلی ابتدا شربت را آماده می کنیم. برای این کار شکر و آب را در قابلمه مناسبی بریزید سپس گلاب را به همراه زعفران دم کرده اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم

در این مرحله شربت را مدام هم می زنیم تا شکر در آب حل شود. توجه داشته باشید که شربت نباید بجوشد، کافی است آن را گرم کنید. سپس کمی آبلیموی تازه به شربت اضافه می کنیم تا شکرک نزند.

سطح سوم

در این مرحله شربت را از روی آتش برمی داریم سپس می گذاریم شربت کاملا خنک شود. سپس تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید تا بافت تخم مرغ از انعقاد خارج شود.

مرحله چهارم

حالا پودر نارگیل را به همراه شربت، کره مایع، پودر هل، جوز هندی و بکینگ پودر به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری سنگین و یکدست به دست آید. سپس داخل شکل مورد نظر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس خمیر را داخل آن می گذاریم.

مرحله ششم

حالا خمیر را الماس می کنیم. در مرحله بعد برای مواد دستمال، تخم مرغ را به همراه ماست و زعفران پخته شده در ظرف مناسبی ریخته و مخلوط می کنیم و سپس قلم مو را داخل آن فرو می کنیم و روی خمیر باقلوا می مالیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی 185 درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود. سپس خمیر باقلوا را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

حالا اگر لازم بود گریل را روشن کنید و بگذارید باقلوا طلایی و زیبا شود. سپس باقلوا را از فر خارج کرده و شربت سرد را روی باقلوای داغ بریزید سپس در یخچال قرار دهید.

مرحله نهم

در آخر باقلوا را به مدت 5 تا 6 ساعت در یخچال می گذاریم تا شربت را بگیرد. سپس پس از گذشت این مدت باقلوا را از یخچال خارج می کنیم سپس برش های باقلوا را در ظرف مورد نظر چیده و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا