آشپزی

طرز تهیه باقلوا پلیسه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه باقلوای پلیز

باقلوا پلیسه یکی از شیرینی های خوشمزه و ساده است که بافتی سبک و ترد دارد و بسیار راحت و سریع آماده می شود.باقلوا پلیسه را می توان با خمیر رشته و کمترین مواد موجود درست کرد و برای پذیرایی و مهمانی استفاده کرد. ، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه باقلوای پلیسه در ادامه مطلب سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای باقلوا پلیز
باقلوا یوفکای 1 بسته
کره 200 گرم
روغن مایع 1 فنجان
پسته یا گردو خرد شده 1 فنجان معادل 250 گرم است
سرشیر کافی
مواد لازم شربت
قند 2 و نیم لیوان
اب 2 و نیم لیوان
لیموی تازه 1 برش

طرز تهیه باقلوای پلیز

مرحله اول

ابتدا رشته باقلوا را از طول به دو قسمت برش بزنید سپس هر برش رشته را با دست از دو طرف بگیرید و از ابتدا تا انتها تا کنید و چین دار بزنید سپس در صورت تمایل یک قاشق مرباخوری وسط آن بریزید. کمی نمک

مرحله دوم

سپس مقداری پسته یا گردو خرد شده روی آن می پاشیم و سپس کناره های خمیر رشته را جمع کرده و برای جلوگیری از ریختن مواد داخل آن تا می کنیم و در سینی فر می گذاریم تا قسمت تا شده خمیر ته آن باشد. یا ظرف مناسبی را انتخاب کنید.

سطح سوم

همه خمیرها را به همین ترتیب آماده کرده و در ظرفی بریزید سپس در ظرف کوچکی مقداری کره بریزید و به روش حمام آب روی بخار کتری ذوب کنید سپس مقداری کره را با آن مخلوط کرده و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. لباس فرم. .

مرحله چهارم

سپس مخلوط کره و روغن را روی کلوچه ها بریزید و آنها را به طور یکنواخت پخش کنید و سپس آنها را به مدت ده دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید شیرینی ها حدود 20 دقیقه بپزند.

مرحله پنجم

در همین حین برای تهیه شربت، مقداری آب در ظرفی ریخته و سپس شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود، سپس یک تکه لیموی تازه را به شربت اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود. غذا بخور.

مرحله ششم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید مواد با هم به مدت 15 تا 16 دقیقه بجوشد و شربت غلیظ شود و غلظت آن افزایش یابد و وقتی شربت به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله هفتم

سپس باقلواها را که خوب پخته و طلایی شده اند از فر خارج کرده و شربت داغ را روی کلوچه های داغ بریزید و اجازه دهید شربت شیرینی ها را خیس کند و به دمای محیط برود سپس به آرامی از قالب خارج کنید.

مرحله هشتم

سپس باقلواها را در ظرفی بریزید و به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شوند و طعم شربت کاملا به خورد شیرینی ها برود.

مرحله نهم

سپس روی باقلوای چین دار را با پسته، پودر نارگیل، تکه های گردو، تکه های فندق و خلال بادام تزئین کنید و این دسر خوشمزه و شیک را به عنوان میان وعده عصرانه سالم و یا یک دسر مناسب و مقوی با چای برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا