آشپزی

طرز تهیه باقلوا کرمانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه باقلوا کرمانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه باقلوا کرمانی

باقلوا کرمانی یکی از کیک های خوشمزه و سنتی کرمان است که به روش های مختلف و با مواد اولیه متنوع تهیه می شود.این کیک دارای قوام سبک و بسیار نرم و طعمی عالی و دلچسب است و بسیار شیک و مناسب است. برای خدمت برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا کرمانی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیر مقدار مواد
آب ولرم 1 فنجان
روغن نیمه جامد 1 فنجان
ارد به میزان لازم (تا زمانی که خمیر به دست نچسبد)
مواد لازم برای لایه میانی مقدار مواد
پودر پسته 200 گرم
پودر قند یا شکر رنده شده 80 گرم
پودر هل 1 قاشق مرباخوری
زعفران پخته غلیظ (قابل حذف) 2 قاشق غذاخوری
پسته (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری
شهد 1 ملاقه
مواد لازم برای شهد مقدار مواد
قند 1 فنجان
اب 1 لیوان و نیم
آبلیموی تازه چند قطره
پودر هل به مقدار مورد نظر
زعفران به مقدار مورد نظر

طرز تهیه باقلوا کرمانی

مرحله 1: تهیه مواد اولیه

ابتدا آب ولرم را در ظرفی بریزید و کره نیمه جامد را به آن اضافه کنید و یک دست هم بزنید تا کاملا یکدست شود سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا سبک شود و سپس کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید. و با دست ورز دهید.

مرحله 2: ورز دادن و استراحت دادن به خمیر

وقتی خمیر به دست آمد و نرم شد و به دست نچسبید، آرد بیشتری اضافه نکنید، بعد از ورز دادن و نرم شدن خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و کنار بگذارید و اجازه دهید خمیر یک ربع استراحت کند.

مرحله 3: آماده سازی مواد میانی

در همین حین برای مواد میانی، مغز پسته را از وسط چرخ کرده و در ظرفی بریزید و پودر هل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید، سپس مقداری پودر قند یا شکر را به مخلوط مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. بافت یکنواخت است

مرحله 4: تهیه شهد

برای تهیه شهد در قابلمه ای مقداری آب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر در آب حل شود و وقتی آب شروع به جوشیدن کرد بگذارید 5 دقیقه بجوشد و شربت را غلیظ کنید. .

مرحله 5: اضافه کردن طعم دهنده به شهد

سپس چند قطره آب لیموترش تازه را به شربت اضافه کنید و هم بزنید تا شیرین شود، سپس به سلیقه خود مقداری زعفران پخته شده و پودر هل را به شربت اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ و عطر زعفران در شربت در بیاید. شربت

مرحله ششم: مواد میانی را با شربت ترکیب کنید

در مرحله بعد کمی شربت به مخلوط مغز پسته اضافه کنید و با دست خوب ورز دهید تا کاملا یکدست شود و خمیر یکدست شود، سپس مواد میانی را کنار بگذارید و خمیر استراحت کرده را از کیسه فریزر خارج کنید.

مرحله 7: آماده سازی خمیر

سپس روی سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را از وسط نصف کنید و یک قسمت از آن را روی سطح قرار دهید و خمیر را با دست کمی باز کنید و سپس مقداری آرد روی آن بپاشید سپس خمیر را با وردنه به سمت داخل بغلتانید. اندازه و ضخامت به درستی باز کنید.

مرحله هشتم: خمیر را برش داده و آردپاشی کنید

توجه داشته باشید که خمیر باید ضخیم تر از خمیر باشد، وقتی خمیر را کاملا باز کردید، قالب را برعکس کرده و روی خمیر قرار دهید و دور آن را برش دهید تا خمیر کاملا به اندازه قالب شود، سپس روی خمیر را کمی آرد بپاشید. بپاشید

مرحله نهم: خمیر را در قالب قرار دهید

آرد را روی سطح خمیر پخش کنید و اضافه آن را بردارید سپس ته و اطراف شکل مورد نظر را با کره چرب کنید و خمیر را با وردنه گرد کنید و به شکل قرار دهید سپس خمیر را با دست دور شکل بکشید تا کاملاً به اندازه قالب است و کف را می پوشاند

مرحله 10: مواد میانی را پر کنید

سپس مخلوط پسته را روی خمیر بریزید و با استفاده از یک ابزار صاف یا وردنه کوچک سطح آن را صاف و کمی فشرده کنید.می توانید به جای خمیر پسته ای که طعم آن را درست کردید از نارگیل یا نصف پسته و نصف بادام استفاده کنید.

مرحله یازدهم: خمیر باقلوا را آماده کنید

سپس قسمت دوم خمیر را روی سطح صافی که آرد پاشی شده قرار دهید و خمیر را با دست کمی پخش کنید و روی خمیر را کمی آرد بپاشید و آن را پهن کنید و با وردنه آن را کاملاً باز کنید و سپس آن را باز کنید. به اندازه ته تابه. دور تابه را برش بزنید.

مرحله دوازدهم: خمیر را روی مواد وسط قرار دهید

سپس مقداری آرد روی خمیر بپاشید و مواد اضافی را با دست بردارید و با وردنه آن را پهن کنید و سپس خمیر را روی مخلوط پسته قرار دهید و با دست به آن حالت دهید تا کاملاً یک اندازه شود. کمی نازکتر از خمیر زیر

مرحله 13: باقلوا را برش دهید

سپس با وردنه کوچک خمیر را پهن کنید تا کاملا به مخلوط پسته بچسبد، سپس با چاقوی تیز شیرینی را به شکل و اندازه های دلخواه برش دهید، معمولاً باقلواها را به صورت الماس های کوچک به همان اندازه برش می زنیم. برش.

مرحله چهاردهم: باقلوا را در فر بپزید

سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 190 درجه سانتیگراد قرار دهید، مراقب باشید دمای فرهای مختلف متفاوت باشد، اگر دمای فر شما بالا است روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله 15: باقلوا را خنک کنید

سپس اجازه دهید خمیر به مدت 15-20 دقیقه خوب بپزد.این کیک نیازی به پخت زیاد ندارد و فقط تا زمانی که خمیر تغییر رنگ داده و سفید شود.سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید. اجازه دهید باقلوا خنک شود.

مرحله شانزدهم: باقلوا را از قالب خارج کنید

بعد از سرد شدن باقلواها به آرامی یک برش را جدا کنید ممکن است یکی دو برش اول کمی آسیب دیده باشد اما بعد از آن کمی جادارتر می شود و به راحتی می توانید باقلواهای باقی مانده را از قالب خارج کنید. و آنها را در ظرفی بریزید و دیگری را انتخاب کنید

مرحله 17: شهد و سدر را اضافه کنید

سپس مقداری از شهد آماده شده را روی باقلواها بریزید تا کاملا جذب باقلواها شود، می توانید قبل از اینکه باقلواها را از قالب خارج کنید شهد را روی آن بریزید و سپس برش های باقلوا را از قالب خارج کنید، شهد باید کاملا خنک شود و باقلواهای گرم در آخر باقلوای کرمانی را در ظرف مناسبی بریزید و این دسر شیک و خوشمزه را با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا