آشپزی

طرز تهیه باقلوا گردویی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه باقلوای گردو

باقلوا گردو یکی از شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه باقلوای گردو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای باقلوای گردو
خمیر باقلوا 1 بسته
کره 150 گرم
پودر گردو کافی
مواد لازم برای شهد
قند 1.5 فنجان
اب 1.5 فنجان
لیموی تازه 1 قطعه
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
پودر هل (اختیاری) کافی

طرز تهیه باقلوای گردو

مرحله اول

برای تهیه باقلوای گردویی خوشمزه ابتدا شهد را با ریختن شکر و آب در قابلمه مناسبی تهیه می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شهد بجوشد و کمی غلیظ شود.

مرحله دوم

وقتی شربت کمی غلیظ شد، یک عدد لیموترش تازه را قاچ می کنیم، سپس 1 برش را به همراه زعفران دم کرده و پودر هل به قابلمه اضافه می کنیم و بعد از 3 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

سپس اجازه دهید شهد کاملا خنک شود. حالا باقلوا درست می کنیم برای این منظور ابتدا فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری حرارت می دهیم تا کاملا ذوب شود. در مرحله بعد ظرف مناسبی را انتخاب کنید سپس کف و اطراف آن را با کمی روغن چرب کنید و یک لایه خمیر باقلوا را در ظرف قرار دهید.

مرحله پنجم

سپس روی خمیر را با کمی کره آب شده بمالید و روی آن را با کمی پودر گردو بپوشانید. بعد از آن دوباره یک لایه از خمیر باقلوا را روی پودر گردو قرار می دهیم سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله ششم

حالا باقلوا را به اندازه و شکل دلخواه برش دهید سپس ظرف را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید باقلوا در فر بماند تا برشته و طلایی شود. بعد از اینکه باقلوا پخت، ظرف را از فر خارج کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله بلافاصله شهد خنک شده را روی باقلوای داغ بریزید و بگذارید شهد در آن خیس بخورد. بعد از 1 ساعت روی باقلوا را با پودر گردو و رزماری تزئین کرده و با چای سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا