آشپزی

طرز تهیه بامیه ترکیه ای با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه بامیه ترکیه ای را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بامیه ترکی

بامیه ترکی یکی از شیرینی های خوشمزه و لذیذ ترکی است که طعم بی نظیری دارد و بسیار راحت و سریع تهیه می شود.این دسر ساده و خوش طعم و دلچسب طرفداران زیادی دارد و بسیار شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی می باشد. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه بامیه ترکی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای خمیر
ایرمیک (آرد سمولینا) 2 فنجان
ارد 1 لیوان و نیم
شیر نر 1 فنجان
ماست 1 فنجان
روغن مایع نصف فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
نمک 1 پنس
آب لیموی تازه چند قطره
پودر خمیرمایه 1 پاکت
مواد لازم شربت
قند 2 فنجان
اب 2 فنجان
لیمو ترش 1 برش نازک

دستور پخت بامیه ترکی

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن شربت در ظرفی مقداری آب بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید سپس ظرف را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مدام هم بزنید تا شکر کاملا شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

بعد یک لیموی تازه را که از قبل شسته اید برش بزنید و آب آن را بگیرید و مقداری از آن را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا عطر لیمو در مخلوط پخش شود، وقتی آب شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کنید و بگذارید بجوشد. به مدت 20 دقیقه

سطح سوم

وقتی شربت به قوام خود رسید و غلظت آن زیاد شد، مخلوط را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، سپس مخلوط را در یخچال قرار دهید و به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال بگذارید و خنک شود. کامل و غلیظ شود.

مرحله چهارم

سپس برای تهیه خمیر تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال خوب هم میزنیم تا گلوله شود سپس کمی شیر اضافه کرده و خوب هم میزنیم سپس ماست را روی مخلوط مواد ریخته و هم میزنیم تا مخلوط یکدست شود. .

نکته

تخم مرغ، شیر و ماست باید در دمای اتاق باشد.

مرحله پنجم

سپس کره مایع را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود، سپس چند قطره آب لیموی تازه را روی مخلوط ریخته و هم بزنید، سپس در ظرف دیگری ابتدا آرد را الک کنید تا سبک و یکدست شود و سپس بپزید. پودر به آرد.

مرحله ششم

سپس آرد ایرمیک یا بلغور را به مواد آرد اضافه کنید و مقداری نمک اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید سپس مخلوط آرد را به آرامی و کنترل شده به مخلوط مواد اضافه کنید و به صورت دایره ای و در یک جهت هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

مرحله هفتم

وقتی خمیر نرم و یکدست شد نیازی نیست بیشتر روی مخلوط آرد بریزید سپس خمیر را در قیف پلاستیکی یا پارچه ای بریزید و در قابلمه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود. .

مرحله هشتم

سپس به کمک قیف قسمتی از خمیر را داخل قابلمه فشار داده و با قیچی برش زده و در روغن داغ سرخ می کنیم و بامیه ها را برمی گردانیم تا تمام قسمت های آن سرخ شود سپس از روغن داغ خارج کرده و بلافاصله می گذاریم. آنها را در شربت خنک

مرحله نهم

بامیه ها را به مدت 30 ثانیه در شربت می گذاریم تا شربت کاملا جذب آنها شود، سپس بامیه ها را از شربت خارج کرده و تکان می دهیم تا شربت اضافی آن گرفته شود یا روی توری قرار می دهیم و بعد از چند دقیقه در ظرف می گذاریم. .

مرحله دهم

سپس با توجه به ذائقه و ذائقه خود مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، تکه های گردو، خلال بادام و تکه های فندق بریزید و روی آن ها را تزئین کنید، سپس بامیه های ترکی را در ظرف مناسبی بریزید و این دسر خوشمزه را با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا