آشپزی

طرز تهیه برنج آبکش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج آبکش شده

برنج یا کلو آبکش یکی از غذاهای ساده و پرطرفدار ایرانی است که با ترفندهای مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه برنج آبکش شده برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای برنج آبکش شده
برنج 1 کیلوگرم
نمک 100 گرم
زعفران آب پز 4 قاشق غذاخوری
روغن مایع کافی

طرز تهیه برنج آبکش شده

مرحله اول

من آماده می کنم برنج ساده آبکش شده ابتدا برنج را به همراه یک قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی می ریزیم سپس روی آن آب می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت 15-20 دقیقه در آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا بعد از 20 دقیقه برنج خیس شده را در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. بعد یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

سطح سوم

در این مرحله که آب به جوش آمد برنج خیس خورده را به همراه 1 قاشق غذاخوری نمک در قابلمه آب جوش می ریزیم سپس برنج را به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش می گذاریم تا پخت اولیه آن تمام شود.

مرحله چهارم

حالا که دور تا دور برنج نرم شد و مغزش کمی چسبناک شد، آن را از روی حرارت برداشته، سپس در آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی برنج کاملا کشیده شود. سپس یک رگ مناسب را انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع داخل قابلمه بریزید سپس زعفران پخته شده را به قابلمه اضافه کنید و با روغن مخلوط کنید. سپس مقداری برنج را در قابلمه بریزید و هم بزنید تا برنج زعفرانی شود.

مرحله ششم

حالا برنج را با پشت قاشق فشار دهید تا یکدست شود. سپس برنج سفید باقی مانده را کم کم به قابلمه اضافه می کنیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا برنج سفت شود. سپس درب قابلمه را با درب بپوشانید.

مرحله هفتم

در آخر شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج 45 دقیقه بپزد. در نهایت برنج را در بشقاب مورد نظر بریزید و سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا