آشپزی

طرز تهیه بریانی مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ بریانی

مرغ بریانی یکی از غذاهای سنتی و لذیذ بین المللی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه مرغ بریانی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
برنج 2 لیوان
سینه مرغ 400 گرم
سیب زمینیها 1 عدد وسط
گوجه فرنگی 2 عدد وسط
پیاز 1 قطعه
ماست 1 قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه، زیره و فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
سیر 1 قاشق چایخوری
نمک، پودر هل و زردچوبه 1 قاشق چایخوری
چوب دارچین 2 عدد
نعناع خشک 1 قاشق چایخوری
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه مرغ بریانی

مرحله اول

برای تهیه مرغ بریانی خوشمزه ابتدا برنج را بشویید و سپس در ظرفی آب اضافه کنید. سپس 1 قاشق چایخوری نمک به برنج اضافه می کنیم و می گذاریم برنج در آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله پوست سیب زمینی را جدا می کنیم سپس آن را شسته و به صورت نگینی خرد می کنیم. بعد گوجه فرنگی را شسته و پوست آن را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم.

سطح سوم

حالا سینه مرغ را به مکعب های مساوی برش بزنید و پیاز را پوست بگیرید و بعد از شستن با رنده ریز رنده کنید. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کمی روغن مایع داخل تابه می ریزیم و بلافاصله پی آر را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس پوست سیر و زنجبیل را جدا می کنیم سپس با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سیر را به همراه زنجبیل تازه به پیاز اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. سپس زردچوبه، نمک، زیره و پودر هل را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی را به همراه چوب دارچین و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا آب گوجه اضافی تبخیر شود. بعد از آن ماست کم چرب و جوجن خشک را به مخلوط گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط گوجه فرنگی را کمی تفت می دهیم سپس سینه مرغ را اضافه کرده و دوباره تفت می دهیم. سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم بپزد.

مرحله هشتم

حالا یک تابه جداگانه روی دمای متوسط ​​قرار می دهیم سپس مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم و می گذاریم خوب داغ شود. سپس سیب زمینی ها را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند.

مرحله نهم

بعد از سرخ شدن، سیب زمینی ها را روی دستمال آشپزخانه قرار می دهیم تا چربی اضافی آن گرفته شود. سپس ظرف مناسب آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم سپس 1 قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا بگذارید آب به نقطه جوش برسد سپس برنج را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس برنج را در آب جوش می ریزیم و می گذاریم برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند تا پخت اولیه آن تمام شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس برنج را آبکشی کنید. سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم.

مرحله دوازدهم

حالا کف قابلمه مورد نظر را در قابلمه ثابت می کنیم سپس پودر هل، پودر دارچین و زعفران پخته شده را به برنج اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس سیب زمینی ها را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست و یکدست شوند.

مرحله سیزدهم

در این مرحله برنج را به مخلوط سینه مرغ اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس مخلوط مرغ بریانی را داخل قابلمه بریزید سپس در قابلمه را ببندید و روی قابلمه قرار دهید.

مرحله چهاردهم

حالا پخش کننده شعله را روی دمای بالا قرار می دهیم سپس قابلمه را روی شعله پخش کننده قرار می دهیم. بعد از اینکه در قابلمه کمی به جوش آمد حرارت را کم می کنیم سپس بریانی مرغ را به مدت 45 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

مرحله پانزدهم

در نهایت بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت برداشته سپس بریانی را در ظرف مورد نظر می ریزیم. در آخر بریانی مرغ را به دلخواه تزیین کرده و با ماست یا ترشی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا