آشپزی

طرز تهیه بز قرمه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بز سیاه

قورمه بز یکی از غذاهای محلی و اصیل کرمان است که به دلیل طعم لذیذ و لذیذ بسیار محبوب است و شما می توانید این غذای ساده را به راحتی درست کنید. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه بز سیاه برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت سرد گوسفند 300 گرم
نخود فرنگی 100 گرم
پنیر کوتاژ 1 فنجان
پیاز 2 عدد
سیر 4 عدد قرص
نعناع 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز نصف فنجان
پیاز سرخ شده 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه کافی

طرز تهیه بز سیاه

مرحله اول

من آماده می کنم بز سیاه سنتی ابتدا نخود را از شب قبل بشویید و در آب قرار دهید تا خوب خیس بخورد و پف نکند و در هنگام پخت سریعتر بپزد، بهتر است در این مدت چند بار آب نخود را عوض کنید.

مرحله دوم

دو عدد پیاز را ریز خرد کرده و در قابلمه مناسبی با روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و وقتی روغن داغ شد پیاز را در قابلمه ریخته و تفت می دهیم تا سبک شود.

سطح سوم

سپس گوشت گوسفندی را به پیازها اضافه کنید و گوشت را دو طرف تفت دهید و برای اینکه گوشت خوب و سریع بپزد می توانید آن را به قطعات کوچکتر برش دهید و در ظرف بچینید.

مرحله چهارم

حالا مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت و پیاز خوش رنگ و طلایی شود سپس فلفل سیاه را اضافه کنید و همه مواد را با هم تفت دهید تا عطر ادویه ها گرفته شود.

مرحله پنجم

دو حبه سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر پخش شود.

مرحله ششم

بعد نخودها را که خوب خیس کرده ایم در آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی آنها گرفته شود سپس به مخلوط مواد اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله هفتم

به مقدار کافی آب به مواد اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا گوشت و نخود خوب بپزند، پس از دو ساعت به مقدار دلخواه نمک اضافه کنید و هم بزنید.

نکته: از آنجایی که این غذا با پنیر میل می شود، از مقدار کمی نمک استفاده کنید.

مرحله هشتم

دوباره 2 ساعت دیگر بگذارید تا روی حرارت متوسط ​​کاملا بپزد، بعد از 4 ساعت قابلمه را از روی حرارت بردارید و استخوان های گوشت را بردارید.

مرحله نهم

حالا با همزن برقی همه مواد را با هم بزنید و با همزن معمولی هم می توانید این کار را انجام دهید وقتی همه مواد خوب مخلوط شدند پنیر کوتیج را اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله دهم

سپس مقداری زعفران را در آب در حال جوش بریزید و بگذارید دم بکشد و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ و عطر زعفران کاملا با مواد مخلوط شود و کمی غلیظ شود.

مرحله یازدهم

در تابه ای روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس 2 حبه سیر را رنده کرده و در تابه بریزید و کمی تفت دهید، سپس سیر را به سیر اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله دوازدهم

پیاز را نگینی خرد کرده در تابه ای روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و وقتی داغ شد پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و طلایی شود.

مرحله سیزدهم

بچه تمام شده را در بشقاب مناسبی گذاشته و به سلیقه خود با پیاز داغ، سیر داغ و سیر داغ، شاید با تکه های گردو و نعنا و برگ رازیانه تزئین کنید. در آخر بچه سیاه را با نان گرم و سبزیجات و انواع دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا