آشپزی

طرز تهیه بستنی لیمویی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه بستنی لیمویی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بستنی لیمویی

بستنی لیمویی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین بستنی های بین المللی است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را تهیه کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی لیمو در ادامه مطلب همراه باشید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای بستنی لیمویی
شیر پر چرب 2 لیتر
قند 1 تا 1 و نیم فنجان
پودر روباه 1 قاشق غذاخوری
پوست لیموی تازه رنده شده 2 عدد
آبلیموی تازه 2 عدد
زردچوبه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه بستنی لیمویی

مرحله اول

برای تهیه بستنی لیمویی خانگی در ابتدای کار پودر را با 1 قاشق غذاخوری شکر و 2 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و هم می زنیم سپس استراحت می دهیم. سپس شیر را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را روی حرارت ملایم می گذاریم سپس می گذاریم داغ شود. سپس وقتی شیر به جوش آمد شکر را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ذرات شکر در شیر حل شود.

سطح سوم

توجه داشته باشید که روش هم زدن شیر به این صورت است که مقداری از شیر را با ملاقه بردارید و دوباره در قابلمه بریزید و به همین ترتیب ادامه دهید تا ذرات شکر حل شود. سپس وقتی شیر به جوش آمد مخلوط روباه را به شیر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله دوباره شیر را به مدت 1 ساعت به همین ترتیب هم می زنیم تا کمی غلیظ شود و زرد شود. سپس بعد از این مدت شیر ​​را از روی حرارت برداشته و می گذاریم ولرم شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که شیر در حال گرم شدن است به همین ترتیب آن را هم می زنیم. سپس مخلوط شیر را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم و سپس آبلیموی تازه و رنده پوست لیمو را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا زردچوبه را به بستنی اضافه می کنیم سپس با همزن برقی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شده و یکدست شوند. سپس بستنی را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار می دهیم و سپس دوباره بستنی را با همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله 5 تا 6 بار این کار را تکرار می کنیم تا بستنی از حالت یخ خارج شود و پس از آن حالت کشدار پیدا کند. سرگرمی روز بستنی را پس از هم زدن در ظرف مورد نظر بریزید سپس آن را کاملا صاف کنید.

مرحله هشتم

در آخر بستنی را به مدت 5 تا 6 ساعت در فریزر قرار می دهیم و می گذاریم بستنی کاملا سفت شود. سپس بعد از گذشت این مدت بستنی را از یخچال خارج می کنیم سپس یک قاشق برمی داریم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا