آشپزی

طرز تهیه بلدرچین شکم پر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بلدرچین شکم پر

بلدرچین شکم پر یکی از غذاهای بین المللی لذیذ و پرطرفدار است که می توان آن را با مواد مختلف تهیه کرد تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه بلدرچین شکم پر برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بلدرچین ها 3 عدد
پیاز 3 عدد
فلفل 1 قطعه
سیر 3 قرص
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گردو 3 قاشق غذاخوری
سبزیجات معطر خشک شده 3 قاشق غذاخوری
رب انار 2 قاشق غذاخوری
زرشک 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
نمک، ادویه و پودر سیر کافی
فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه کافی

طرز تهیه بلدرچین شکم پر

مرحله اول

برای تهیه بلدرچین شکم پر، در ابتدای کار 2 عدد پیاز را پوست می گیریم، سپس آنها را می شوییم و به صورت خلال می کنیم. در مرحله بعد فلفل را شسته سپس به قطعات بزرگ برش می دهیم.

مرحله دوم

حالا بلدرچین ها را در ظرف مناسبی بریزید سپس پیاز و فلفل خرد شده را روی آن ها بریزید. سپس نمک و فلفل و آبلیموی تازه را به بلدرچین اضافه کرده و ماساژ می دهیم.

سطح سوم

در این مرحله داخل بلدرچین ها مقداری پیاز و فلفل می ریزیم سپس مقداری زعفران پخته شده را روی بلدرچین ها می ریزیم و ماساژ می دهیم تا زعفران جذب شود. سپس مقداری ادویه کاری روی بلدرچین ها می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را سلفون بپوشانید سپس بلدرچین ها را به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا طعم دار شوند. سپس بعد از این مدت مواد داخلی بلدرچین را آماده می کنیم.

مرحله پنجم

برای این کار فلس های پیاز باقی مانده را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و ریز خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم سپس پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود سپس پرک های سیر را جدا می کنیم و با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم. سپس سیر را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله هفتم

در این مرحله رب انار را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی آن از بین برود، سپس نمک، فلفل سیاه و سبزیجات معطر خشک (جعفری، شنبلیله و نعناع) را به رب انار اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. دادن

مرحله هشتم

حالا گردوی خرد شده را به رب انار اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا بوی خامی آن از بین برود سپس زرشک را اضافه کنید و بعد از 30 ثانیه ظرف را از روی حرارت بردارید. سپس بلدرچین ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مواد ترشی شده را از بلدرچین ها جدا می کنیم سپس مخلوط گردو و رب انار را داخل شکم بلدرچین می ریزیم سپس با خلال دندان و رشته شکم و پاهای بلدرچین را فیکس کرده و در ظرف مناسبی قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا در تابه ای مناسب مقداری روغن مایع بریزید سپس مواد ماریناد بلدرچین را به تابه اضافه کنید. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس مواد را تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به مواد سس اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ آن روشن شود. سپس نمک، فلفل و پودر سیر را به سس اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوازدهم

حالا 1 فنجان آب جوش به سس اضافه کنید و سس را به جوش بیاورید. سپس وقتی سس به جوش آمد به بلدرچین ها اضافه می کنیم سپس سطح بلدرچین ها را با زعفران و کره می مالیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس بلدرچین ها را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 1 ساعت در فر می گذاریم تا مغز پخته شود.

مرحله چهاردهم

در نهایت بعد از گذشت این مدت بلدرچین های شکم پر را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر به همراه سس قرار می دهیم. در آخر بلدرچین شکم پر با برنج زعفرانی و لیموی تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا