آشپزی

طرز تهیه بورک اسفناج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بورک اسفناج

بورک اسفناج یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ترکیه است که با مواد مختلفی درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک اسفناج برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پنیر لبنه 200 گرم
اسفناج 200 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
شیر نر ⅓ فنجان
روغن مایع یا کره ⅓ فنجان
قند 1 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
خمیر رشته فرنگی در مقادیر کافی

طرز تهیه بورک اسفناج

مرحله اول

برای تهیه بورک اسفناج خوشمزه ابتدا سبزی اسفناج را بشویید و آبکش کنید سپس اجازه دهید آب اضافی آن کشیده شود. سپس اسفناج ها را روی تخته گوشت چیده و به قطعات متوسط ​​برش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس ظرف را گرم می کنیم. سپس اسفناج ها را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید تا اسفناج ها بپزند و آب اضافی آن کشیده شود.

سطح سوم

حالا پنیر لبنه را به اسفناج اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا اسفناج ها را از روی حرارت بردارید. سپس تخم مرغ را در ظرف مناسبی می شکنم و با چنگال هم می زنم تا باز شود.

مرحله چهارم

در این مرحله وانیل، شیر، کره مایع و شکر را به کاسه با تخم مرغ ها اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس خمیر رشته را روی پیشخوان گذاشته و روی آن را با برس مخلوط تخم مرغ بمالید.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری از مخلوط اسفناج و پنیر را با فاصله یک سانت از لبه روی خمیر رشته می ریزیم سپس خمیر را گرد می کنیم و با دست دو طرف خمیر را فشار می دهیم تا پنیر نیاید. در حین پخت از بورک خارج شود.

مرحله ششم

در این مرحله فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم سپس میگذاریم فر گرم شود. سپس سینی فر را با قلم مو چرب می کنیم تا بورت ها به قالب نچسبند سپس بوته های اسفناج را در سینی می چینیم.

مرحله هفتم

حالا به کمک برس مخلوط تخم مرغ را روی بورت ها بمالید سپس روی آنها را کنجد و سیاه دانه برای تزیین بپاشید. سپس داخل فر می گذاریم. بعد از 20 دقیقه بورت ها را از فر خارج کرده و در ظرف دلخواه سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا